۱۴۰۳-۰۲-۱۵

نقد و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی مدل می بند ۶

مچ بند هوشمند شیائومی مدل می بند 6
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مچ بند هوشمند شیائومی از پر طرفدار ترین گجت های پوشیدنی در جهان است. گرچه بازار ساعت هوشمند داغ بود اما شیائومی تصمیم گرفت تا یک مسیر جدید ایجاد کند. مچ بند شیائومی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه شد. این مچ بند هوشمند که Mi Band 1 نام داشت از طراحی ساده‌ و بدون نمایشگر بهره میبرد. با توجه به استقبالی کم نظیر طرفداران از این گجت، شیائومی تصمیم به ادامه این مسیر گرفت. در سال های پس از آن نیز با بهبود در کارایی و ظاهر بیش از پیش جای خود را در دل هواداران باز کرد. من حسین عامری هستم و میخواهم تجربیاتم را از استفاده ۳ ماهه از مچ بند شیائومی Mi Band 6 باهاتون به اشتراک بگذارم. اگر قصد خرید این محصول را دارید با تلکام همراه بمانید تا به بررسی بیشتر این مچ بند هوشمند بپردازیم.

طراحی و صفحه نمایش

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 6 یک صفحه نمایش ۱٫۵۶ اینچی با پنل AMOLED دارد. این نمایشگر روشنایی ۴۵۰ نیتی دارد که عملکرد کاملا مطلوبی در محیط های پر نور دارد. در این نسخه خبری از دکمه های لمسی پایین نمایشگر نیست. همین موضوع عامل اصلی بزرگتر شدن صفحه نمایش می بند ۶ است. ابعاد این مچ بند هوشمند شیائومی هم اندازه با نسخه های ۴ و ۵ است. همین موضوع سبب میشود تا بند های سری های قبلی نیز برای مچ بند هوشمند Mi Band 6 مناسب باشد. شما همچنین میتوانید به شخصی سازی تم های این گجت نیز بپردازید.

 

مچ بند هوشمند شیائومی مدل می بند 6

اتصال و قابلیت های مچ بند هوشمند شیائومی

می بند ۶ بر خلاف مدل های قبلی از زبان فارسی پشتیبانی میکند. گرچه در برخی موارد حروف را برعکس نشان میدهد. این مچ بند شیائومی با اپلیکیشن های Mi Fit و Mi Wear توسط Bluetooth 5 همگام میشود. من شخصا از گزینه اول استفاده کردم که رابط کاربری کاملا ساده‌ای دارد و کاربر را سردرگم نمیکند.

به قسمت اصلی و جذاب سنسور های مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۶ میرسیم. Mi Band 6 از سنسور های ضربان قلب، غلظت میزان اکسیژن (SpO2)، قدم شمار، تشخیص حرکت و ویبره برای نوتیفیکشین ها بهره میبرد. در این روز های کرونایی سنسور SpO2 یک ویژگی کاربردی محسوب میشود. میزان دقت آن نیز در مقایسه با اکسی‌متر اختلاف کمی داشت. این مچ بند هوشمند دارای ۳۰ حالت مختلف ورزشی (Work Out) است. همچنی در خود این گجت میتوانید تاریخچه ورزش خود را ببینید. از معایب آن نیز میتوان به عدم استفاده از GPS مجزا اشاره کرد.

اگر علاقه‌مند هستید تا درباره ۳ مچ بند هوشمند برتر سال ۲۰۲۱ اطلاعاتی داشته باشید، ما در مقاله‌ای جداگانه آن را بررسی کرده‌ایم.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 6 قابلیت پایش خواب است. این ویژگی بطور عجیبی با دقت بالایی عمل کرده و ساعت های بیداری حین خواب، خواب REM و خواب عمیق را با نمودار در اپلیکیشن به شما نشان میدهد.

باتری مچ بند هوشمند

قسمت مهم دیگر این گجت باتری آن است. طبق ادعای شیائومی این گجت میتواند تا ۱۴ روز شارژدهی داشته باشد. اما طبق تجربه شخصی که از استفاده این گجت هوشمند داشتم، این عدد کمتر است. بطور میانگین این گجت بین ۷ تا ۱۰ روز شارژدهی خواهد داشت. البته تمامی این اعداد وابسته به روشن بودن یا نبودن سنسور ها است. اگر تمامی سنسور ها روشن باشد در پایان یک هفته نیاز به شارژ دوباره می بند ۶ خود خواهید داشت. زمان شارژ این مچ بند شیائومی نیز ۲ ساعت تخمین زده شده است. این موضوع البته بستگی به آداپتوری که از آن استفاده میکنید دارد. که طبق تجربه شخصی من، این مچبند هوشمند شیائومی میتواند کمتر از ۱٫۵ ساعت به شارژ ۱۰۰% برسد.

جمع بندی نقد وبررسی

بی شک ما با یک گجت جذاب طرف هستیم که ارزش خرید بالایی دارد. اگر از نسخه های ۴ به قبل Xiaomi Mi Band استفاده میکنید شاید زمان تغییر فرا رسیده باشد. اما اگر از نسخه ۵ استفاده میکنید عوض کردن آن زیاد منطقی نیست.

Xiaomi

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *