۱۴۰۳-۰۲-۰۸

هیجان مسابقات جام مقدماتی فوتبال و جایزه‌های تلکام

تیم ملی ایران
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با شروع مسابقات هیجان‌انگیز و سرنوشت‌ساز تیم ملی ایران در جام جهانی مقدماتی ۲۰۲۱، فروشگاه اینترنتی تلکام سعی دارد در ایامی که به دلیل کرونا، قادر به حضور در استادیوم نیستیم قدمی برای تفریح هم‌وطنان بردارد.

به همین منظور فروشگاه اینترنتی تلکام، با برگزاری مسابقاتی به صورت پست اینستاگرامی از هم‌وطنان فوتبالی دعوت می‌کند تا با پیش‌بینی مسابقات، برنده‌ی جوایزی ارزنده شوند.

برای شرکت در این مسابقات کافی‌ست به صفحه‌ی اینستاگرام تلکام بروید و با رعایت شرایط مسابقه و پیش‌بینی بازی‌های ایران در جام مقدماتی، برنده‌ شوید.

بازی‌های جام مقدماتی ایران:

بازی تاریخ ساعت
ایران – هنگ کنگ ۱۳ خرداد ۱۹:۰۰
ایران – بحرین ۱۷ خرداد ۲۱:۰۰
ایران – کامبوج ۲۱ خرداد ۱۹:۰۰
ایران – عراق ۲۵ خرداد ۲۱:۰۰

پیشینه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال شامل پنج دوره است:

۱۹۷۸ – آرژانتین

۱۹۹۸ – فرانسه

۲۰۰۶ – آلمان

۲۰۱۴ – برزیل

۲۰۱۸ – روسیه

امیدواریم برای جام جهانی ۲۰۲۲ نیز اسم کشور عزیزمان ایران را مشاهده کنیم.

آیا می‌دانستید …؟

ایران در جام جهانی ۱۹۸۶ کنار گذاشته شد؟

دلیل این اتفاق جنگ ایران و عراق بود؛ فیفا این دو کشور را مجبور به بازی در زمین بی‌‍طرف کرد که ایران با این موضوع موافقت نکرد و از مسابقات کنار گذاشته شد.

لحظات به یادماندنی تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال

بازی ایران – ایالات متحده آمریکا / ۱۹۹۸ – فرانسه

مسابقه ایران و آمریکا، در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ در ورزشگاه ژرلان در لیون فرانسه برگزار شد. از این مسابقه به عنوان «مادر تمام بازی‌ها» و «سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی» یاد می‌شود.

حمید استیلی

در این بازی که با پیروزی ۲-۱ به نفع ایران تمام شد، حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا برای ایران و تک گل آمریکا را برایان مک براید به ثمر رساندند.

مهدی مهدوی کیا

بازی ایران – بوسنی و هرزگوین / ۲۰۱۴ – برزیل

تیم ملی ایران و تیم ملی بوسنی و هرزگوین تاکنون ۸ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازی‌ها، ۵ برد برای تیم ملی ایران و ۲ برد برای تیم ملی بوسنی و هرزگوین و ۱ تساوی بوده‌ است.

در این بازی‌ها جمعاً ۳۳ گل به ثمر رسیده است که ۲۰ گل سهم تیم ایران و ۱۳ گل سهم تیم بوسنی و هرزگوین است.

 

رضا قوچان نژآد

در تنها دیدار رسمی بین این دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ایران با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب بوسنی شد. تنها گل این بازی را رضا قوچان‌نژاد به ثمر رساند.

بازی ایران – مراکش / ۲۰۱۸ – روسیه

جام جهانی ۲۰۱۸، گروهی که ایران در آن قرار گرفته بود به گروه مرگ معروف شده بود. در این گروه، تیم‌های قدرت‌مندی چون اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور داشتند. 

عزیز بوحدوز

بازی ایران – مراکش، تا وقت اضافه بدون گل سپری شد. اما در دقیقه ۹۵ بازی، دروازه تیم مراکش توسط عزیز بوحدوز مهاجم تیم ملی مراکش گشوده شد. این گل به خودی، به یادماندنی‌ترین لحظه در یاد ایرانیان است.

بازی ایران – پرتغال / ۲۰۱۸ – روسیه

هرچند بازی در مقابل تیم قوی و قدرتمندی چون پرتغال بسیار سخت بود و باعث حذف تیم ملی ایران شد، اما لحظه‌هایی به یاد ماندنی برای تمام ایرانیان داشت.

کوارشما

در این بازی در دقیقه ۴۵، دروازه‌ی توسط کوارشما گشوده شد و در وقت اضافه ایران توانست در دقیقه ۹۳ با ضربه‌ی پنالتی که توسط کریم انصاری‌فرد زده شد، ایران توانست زمین را با نتیجه تساوی ترک کند.

رونالدو

در این بازی، علیرضا بیرانوند نیز توانست ضربه‌ی پنالتی کریستینو رونالدو را مهار کند.

به امید پیروزی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۱ و حضور در جام جهانی ۲۰۲۲

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *