۱۴۰۳-۰۲-۱۳

تلفیق دنیای واقعی با دنیای بازی‌های ویدیویی با ۱۰ مکان برتر

بازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بازی‌ ویدیویی قطعا یکی از جذاب‌ترین اتفاقات دنیای تکنولوژی است که می‌توانید در دنیای آن غرق شوید و خودتان را به جای شخصیت اصلی بگذارید. قهرمان شوید یا ببازید، خلبان یا یک دزد حرفه‌ای شوید، با موجودات عجیب و غریب مبارزه کنید و حتی آخرین انسان زنده در تمام دنیا باشید! تمامی این موارد در دنیای بازی‌های ویدیویی امکان‌پذیر است.

اما چیزی که بازی‌های ویدیویی را از هر چیزی جذاب‌تر می‌کند و باعث می‌شود شما بیشتر خودتان را به جای شخصیت اصلی بگذارید، تصویرسازی‌های بازی است. تصویرسازی‌های واقعی باعث می‌شود تا شما باور کنید در آن مکان حضور دارید.

حتی اگر هرگز به هیچ کدام یک از مکان‌های این لیست نرفته باشید، باز هم تصور اینکه در توکیو دزدی حرفه‌ای هستید، یا در پاریس و در جریان جنگ جهانی حضور دارید هیجان‌انگیز است. گزینه‌های بسیاری برای مثال زدن وجود دارد، اما ما در این مقاله، ۱۰ مورد از مکان‌های واقعی که در دنیای بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم را مثال می‌زنیم.

 

۱۰- فورت اسمیت – ایالت آرکانزاس / Call of Juarez: Bound in Blood

در بین شهرهای بزرگ و مشهور، شهرهای کوچک خیلی کم به چشم می‌آیند؛ مانند ایالت آرکانزاس که هرچند زیبایی و محیط طبیعی چشم‌نوازی دارد، اما خیلی کم‌تر از سایر ایالات دیده شده است.

Call of Juarez-Bound in Blood

اما بازی Call of Juarez: Bound in Blood تصمیم گرفت این مکان را در سال ۱۸۶۵ به تصویر بکشد. هرچند فورت اسمیت خیلی کوتاه اما در یک فصل بسیار به یاد ماندنی در این بازی حضور دارد. هرچند شباهت زیادی به آن چیزی که در آن دوره زمانی بود، نیست؛ با این حال تقریبا به یک شهر دروازه‌ای شباهت دارد.

 

منطقه تاریخی فورت اسمیت، با ساختمان‌های اصلی آن دوره و حتی ساختمان‌های بازسازی شده با ظاهر شهر نمایشی در بازی مطابقت دارد؛ بنابراین به نظر ما این مکان واقعی، نقطه شروع خوبی برای این لیست است.

 

۹- سیاتل، ایالت واشنگتن / inFamous: Second Son

توسعه‌دهنده‌ای مانند ساکرپانچ در ایالت واشنگتن مستقر است و درواقع واشنگتن حکم خانه‌ی آن‌ها را دارد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که آن‌ها بازی ویدیویی بسازند که در واشنگتن اتفاق می‌افتد.

SecondSon_04

بازی inFamous: Second Son در شهر بارانی سیاتل ساخته شده است و به همین دلیل در این لیست، حکم میزبان را خواهد داشت.

البته بازی‌های دیگری هم در سیاتل مانند Shadowrun (SNES)، Shadowrun (GEN)،  Deadlight (PC) طراحی و ساخته شده‌اند. البته Shadowrun (SNES) در سیاتل آینده‌، Shadowrun (GEN) بین ایالات متحده آمریکا و کانادا و Deadlight (PC) در سیاتل سال ۱۹۸۶ طراحی شده‌اند.

۸- پریپیات، اکراین / STALKER: Call of Pripyat

یکی از غم‌انگیزترین گزینه‌های این لیست، فاجعه هسته‌ای پریپیات است. زمانی‌که تقریبا ۵۰٫۰۰۰ نفر در آن‌جا زندگی می‌کردند، مشهورترین فاجعه هسته‌ای تاریخ اتفاق افتاد. این اتفاق به اندازه‌ای قابل توجه بود که سرانجام در یک بازی ویدیویی نمایش داده شد.

جالب است بدانید که پریپیت در سال ۱۹۷۰ به منظور اسکان و ارائه خدمات به کارگران و خانواده‌های نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل اتحاد جماهیر شوروری تاسیس شد. با این حال در سال ۱۹۸۶، کل شهر طی دو روز تخلیه شد و پریپیات به یک شهر ارواح تبدیل شد.

STALKER: Call of Pripyat

در STALKER: Call of Pripyat، شما می‌توانید شهر را به عنوان مکان‌های واقعی مانند چرخ و فلک قابل تشخیص در شهربازی پریپیات، هتل پولیسیا، استخر آزوره، بیمارستان پریپیات رها شده و تئاتر فیلم پروموتئوس در بازی حضور دارند.

اما STALKER: Call of Pripyat تنها بازی ساخته شده در این مکان نیست؛ بازی‌ دیگری مانند Call of Duty 4: Modern Warfare (XBox 360) که بخشی از بازی در داخل شهر اتفاق می‌افتد نیز در این مکان ساخته شده است.

 

۷- هنگ‌کنگ، چین / Sleeping Dogs

باید بگویم که وقتی متوجه شدم بازی Sleeping Dogs توسط دو استودیویی که در کانادا و لندن مستقر بودند به نام‌های United Front Games و Square Enix Europe ساخته شده است تعجب کردم. هرچند من تا به حال به هنگ کنگ سفر نکرده‌ام؛ اما آن‌جا را شهری پرجنب و جوش با خشونت بسیار تصور می‌کنم.

sleeping dogs
درست مثل بسیاری از بازی‌های دیگر، برای اینکه بازی در مقیاس قابل کنترل نگه داشته شود، مکان‌های بسیاری حذف یا حتی جابجا شده است؛ مانند سنگر سه‌گانه کاولون. با این حال، برای کسی که هرگز در آنجا نبوده است قطعا فضای بازی جذاب خواهد بود.
از دیگر بازی‌هایی که در هنگ کنگ طراحی شده‌اند Fear Effect ، Shenmue II و Shadowrun: Hong Kong است.

۶- لندن، انگلستان / Assassin’s Creed Syndicate

بازی Assassin’s Creed Syndicate در ۱۸۶۸ لندن اتفاق می‌افتد؛ بنابراین واضح است که مجوزهای هنری افزایش می‌یابد و همین باعث می‌شود کمی اغراق و ورود هیجان‌انگیز چاشنی این بازی بشود. سندیکای AC جزو دسته‌ی داستان‌های تاریخی شناخته می‌شود که اگر جزئی‌تر بگوییم تقریبا مبارزات طبقاتی که لندن را در دوران ویکتوریا گرفتار کرده بود را نمایش می‌دهد.
Assassin's Creed Syndicate
 بیگ بن، کاخ باکینگهام، رودخانه تیمز، ابی وست مینستر، برج لندن، اسکاتلند یارد و کلیسای جامع سنت پل همه در این بازی طراحی شده‌اند.
 قطعا Assassin’s Creed Syndicate تنها بازی‌ ویدیویی نیست که لندن را به تصویر می‌کشد و بازی‌های دیگری مانند
Clock Tower 3 که از سری بازی‌های ترسناک که برای بقا می‌جنگند و ZombiU که شیوع زامبی را در لندن به تصویر می‌کشد را در لیست بازی‌هایی که در لندن طراحی شده‌اند را داریم.

۵- نیویورک، آمریکا / The Warriors

شهر نیویورک احتمالا از هر شهر دیگری شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است و همین به تنهایی می‌تواند دلیل حضور این شهر در بازی‌های مختلف باشد.
انتخاب یک بازی که در این شهر طراحی شده کار بسیار سختی است، اما ما یک بازی نسبتا قدیمی که در جزیره‌ی Coney اتفاق افتاده است را انتخاب کردیم.بازی ویدیویی The Warriors به ​​دلیل موقعیت منحصر به فرد خود در جزیره Coney، خود را از سایر بازی‌های با مضمون نیویورک متمایز می‌کند؛ زیرا یک نوع مبارزه خیابانی در سایه‌های Wonder Wheel و Cyclone است.
 The Warriors
همان‌طور که قبلا گفتیم، بازی‌های بسیاری در نیویورک اتفاق افتاده است که مرد عنکبوتی از جالب‌ترین آن‌ها است؛ در شهر بچرخید و از ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیویورک بالا بروید. Turning Point: Fall of Liberty در نیویورک ۱۹۵۰s شروع می‌شود، زمانی که آلمان به ایالات متحده آمریکا حمله می‌کند.
Assassin's Creed III
بازی بعدی که در لیست بازی‌های نیویورکی قرار می‌گیرد Assassin’s Creed III است که ماجرای انقلاب آمریکا را نمایش می‌دهد.

۴- لس‌آنجلس، کالیفرنیا / L.A. Noire

این بازی طوری طراحی شده است که وقتی بازی می‌کنید انگار واقعا در آن محله‌ها رانندگی می‌کنید؛ امیدوارم منظورم را رسانده باشم که چقدر دقیق طراحی شده است.
L.A.-Noire
می‌توانید از مکان‌هایی مانند ایستگاه اتحادیه، محله چینی‌ها، تالار اصلی اسناد، ایستگاه مرکزی اصلی LAPD، کتابخانه عمومی لس‌آنجلس، جدول کلمات متقاطع جهان و تئاتر مصر  بازدید کنید.
بازی‌های دیگری که در لس‌آنجلس اتفاق افتاده است شامل بازی ویدیویی Vampire: The Masquerade – Bloodlines که بخشی از بازی در قرن ۲۱ میلادی لس‌آنجلس و بازی True Crime: Streets of LA که در خیابان‌های لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد.

۳- توکیو، ژاپن / Persona 5

دقیقا مانند نیویورک، توکیو محل بازی‌های ویدیویی مختلفی است و با توجه به اینکه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است، دور از انتظار نیست. وقتی می‌گوییم بازی‌های زیادی در این شهر اتفاق افتاده یعنی انتخاب بین آن‌ها هم سخت است اما به بازی ویدیویی Persona 5 رضایت دادیم.
persona 5
مکان‌هایی مانند شیبویا که منطقه زندگی قهرمان اصلی بازی است بسیار واقع‌گرایانه طراحی شده است. برخی دیگر از مکان‌های واقعی توکیو که در بازی می‌بینید نشان می‌دهد که زندگی در این بازی حضور دارد و سفری سرگرم کننده از طریق پایتخت ژاپن رقم می‌زند.
شیبویا
سایر بازی‌های برجسته دیگری که در توکیو تنظیم شده‌اند مانند Tokyo Mirage Session در یک توکیوی بسیار J-poppy قرار دارد. Tokyo Jungle در توکیوی آینده‌نگر و خالی از انسان اتفاق می‌افتد و Shin Megami Tensei IV در توکیوی مملو از شیاطین قرار دارد.

۲- پاریس، فرانسه / The Saboteur

من واقعاً احساس کردم که در پاریس فرانسه هستم. این بازی به قدری با جزئیات طراحی شده است که طراحی سیاه و سفید و اتفاقات در طول جنگ جهانی دوم آن کاملا واقعی و زنده به نظر می‌رسد.
پاریس
نوتردام پاریس، طاق پیروزی اتیول، شانزه لیزه، مولن روژ، لوور، پانتئون، کاخ سلطنتی و دیگر مکان‌های واقعی را در این بازی خواهید دید.
سایر بازی‌های قابل توجه که در پاریس اتفاق افتاده است شامل Medal of Honor: Underground است که این بازی در فرانسه اشغال شده توسط نازی‌ها نیز اتفاق می‌افتد و باز اسم Assassin’s Creed Unity که این بار در پاریس و در جریان انقلاب فرانسه اتفاق افتاده است.

۱- واشنگتن، آمریکا / Capital Wasteland

کاوش در ویرانه‌های پایتخت ایالات متحده هم حتی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. دیدن ساختمان Capitol، بنای یادبود واشنگتن، بنای یادبود لینکلن، مرکز خرید ملی، گورستان ملی آرلینگتون و همچنین سیستم مترو D.C همه از مکان‌هایی هستند که در ویرانه‌های آن‌ها قدم خواهید گذاشت و همه در یک کشور فرسوده سورئال است. دنیای Fallout 3 فوق العاده است و به همین دلیل در این لیست شماره ۱ است.
سایر بازی‌های قابل توجه در واشنگتن دی سی که در انتهای این مقاله نام آن‌ها را می‌بریم Turning Point: Fall of Liberty است که البته بخشی از آن در این شهر اتفاق می‌افتد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *