۱۴۰۳-۰۲-۱۳

گوگل متهم به ردیابی کاربران در حالت ناشناس شد

گوگل
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به دلیل ردیابی کاربران در حالت ناشناس (incognito) مرورگر کروم مورد بازخواست قرار گرفت و کاربران از او شکایت کردند.

گوگل

قاضی متوجه شد که غول فناوری به کاربران اعلام نکرده است که داده‌های آن‌ها را هنوز هم می‌تواند در حالت ناشناس توسط این شرکت جمع‌آوری شود.

گوگل نتوانست در رد دعوی با ادعای جمع‌آوری اطلاعات کاربران در مورد فعالیت‌های اینترنتی حتی هنگام مرور آنها در حالت ناشناس خصوصی مرورگر بی‌گناه بماند.

در این دادخواست که در ماه ژوئن تشکیل شد، ادعا شده است که Google با ادامه “رهگیری، ردیابی و جمع‌آوری ارتباطات” حتی در صورت استفاده افراد از حالت ناشناس کروم و سایر حالت‌های مرورگر وب خصوصی، قوانین شنود و حریم خصوصی را نقض می‌کند.

رای قاضی درباره شکایت کاربران از گوگل

یک قاضی فدرال روز جمعه درخواست غول فناوری برای رد دادخواست را که خواستار وضعیت عمل طبقاتی است، رد کرد.

قاضی منطقه ایالات متحده، لوسی کوه در کالیفرنیا، در حکم خود نوشت:

“دادگاه نتیجه گرفت که گوگل به کاربران اطلاع نداده است که Google داده‌های کاربران را حتی در حالت مرور خصوصی جمع آوری می کند.”

این حکم در حالی صادر می‌شود که غول‌های فناوری مانند گوگل و فیسبوک در مورد میزان جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌ها از مصرف‌کنندگان از سوی غول‌های فناوری، تحقیق کرده‌اند. Google سال گذشته اعلام کرد کوکی‌های شخص ثالث را که مرور فردی را در وبسایت‌ها ردیابی می‌کند و تبلیغات را بر اساس فعالیت آنها هدف قرار می‌دهد، حذف می‌کند.

در این دادخواست حداقل ۵ میلیارد دلار از Google و شرکت مادرش Alphabet طلب می‌شود. ادعا می شود که این شرکت اطلاعات را از طریق گوگل آنالیتیکس،گوگل اد منیجر، افزونه‌های وبسایت و سایر برنامه‌های کاربردی از جمله برنامه‌های تلفن همراه به طور پنهانی جمع‌آوری می‌کند.

گوگل بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد اما پیش‌تر گفته بود که این ادعاها را رد می‌کند و اضافه می‌کند که هر بار که کاربران یک برگه ناشناس جدید را باز می‌کنند و به آنها اطلاع داده می‌شود که وبسایت‌ها ممکن است در طول جلسه شما اطلاعات مربوط به فعالیت مرور خود را جمع‌آوری کنند.

cnet

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *