۱۴۰۳-۰۲-۱۸

گوگل قابلیت سفارشی‌سازی Tiles برای Wear OS را فعال کرد

ساعت هوشمند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اکنون به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد کاشی‌های (Tiles) سفارشی برای Wear OS ایجاد کنند.

گوگل
طبق گزارشی که The verge منتشر کرده، شرکت گوگل می‌گوید به روزرسانی سیستم عامل Wear OS در بهار امسال انجام می‌شود.

گوگل این به روزرسانی را در یک پست وبلاگ جدید گفته است و در ادامه اضافه کرده است که اکنون به توسعه دهندگان شخص ثالث امکان ایجاد کاشی (Tile) سفارشی برای Wear OS را می‌دهد.

گوگل اولین بار Tiles را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. این قابلیت در قالب ویجت‌هایی است که کاربران می‌توانند نگاهی بیندازند و آنها را بکشند تا اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا، اعلان‌های تقویم یا آماری مانند ضربان قلب دریافت کنند. تمام تایل‌ها قبلاً مستقیماً از طرف گوگل یا سازنده دستگاه تهیه شده‌اند.

مقالات مرتبط: معرفی ساعت هوشمند Oneplus در کنار سری ۹

اکنون کتابخانه Jetpack Tiles برای توسعه دهندگان شخص ثالث به صورت آلفا (آزمایشی) قرار گرفته است. گوگل در پست وبلاگ یادداشت می‌کند:

قابلیت کاشی‌ها (Tile) می‌تواند برای موارد زیادی مانند ردیابی پیشرفت فعالیت روزانه کاربر، شروع سریع تمرین، شروع آهنگی که اخیراً پخش شده است یا ارسال پیام به مخاطب مورد علاقه طراحی و استفاده شود. کاشی‌ها سریع بارگیری می‌شوند و بر روی نیازهای فوری کاربر تمرکز می‌کنند. اگر کاربر اطلاعات بیشتری می‌خواهد، روی Tiles ضربه بزند تا یک برنامه مرتبط را در ساعت یا تلفن برای کسب اطلاعات بیشتر باز کند.

Wear OS مدتی است در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. به روزرسانی‌های کوچکی اتفاق می‌افتد، اما مسیری مشخص برای آینده آن نیست.

در آخرین پست وبلاگ گوگل، این شرکت گفته است که تایل‌های سفارشی جدید “همین بهار هنگامی که به روزرسانی مربوط به سیستم عامل Wear OS را ارائه می‌دهیم، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.”

این شرکت تاریخ دقیقی از این به روزرسانی اعلام نکرده است اما اگر اعلام کند، شما می‌توانید از طریق تلکام دی از آن باخبر شوید.

theverge

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *