۱۴۰۳-۰۲-۱۸

گوگل تأیید کرد که Pixel 5a امسال عرضه می‌شود

گوگل
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل شایعاتی که مبنی بر کمبود تراشه جهانی و لغو رونمایی از Pixel 5a منتشر شده بود را تکذیب کرد.

گوگل

طبق گزارشات، گوگل Pixel 5a (با نام رمز Barbet) را به دلیل کمبود تراشه جهانی لغو کرده است. شایعه شده بود که این دستگاه اولین بار در کنفرانس I / O توسعه دهندگان گوگل در ماه مه ارائه شود.

مشخصات Pixel 5a

این خبر توسط جان پروسر (Jon Prosser) منتشر شد و بعداً توسط Android Central تأیید شد. پروسر روز جمعه در توییت خود نوشت:

” (Pixel 5A) Barbet لغو شده است. به من گفتند که به دلیل کمبود تراشه است و از امروز صبح جلو نمی‌رود.”

انتظار می‌رفت که Pixel 5a مشابه مدل سال گذشته Pixel 5 باشد، اما دارای مشخصات پایین‌تر و قیمت مناسب‌تری است. گوگل الگوی انتشار مشابهی را در چند نسل گذشته دنبال کرده و Pixel 4a و Pixel 4a 5G را در اواخر سال گذشته معرفی کرده است. گفته می‌شود با لغو شدن Pixel 5a، گوگل توجه خود را به Pixel 4a و Pixel 4a 5G معطوف کرده است.

اگر این شایعات درست باشد و با توجه به شناختی که از Pixel 5a داریم، باید منتظر یک اتفاق شگفت‌انگیز باشیم. طبق رندرهای لو رفته از این دستگاه و همچنین برخی مشخصات آن متوجه شده‌ایم که که ممکن است شامل یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی OLED و اندازه‌ای باشد که با Pixel 4a مطابقت دارد.

کمبود تراشه جهانی

کمبود تراشه جهانی یکی از نگرانی‌های عمده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند طی چند ماه گذشته بوده است. حتی شیائومی هشدار داده است که این کمبود می‌تواند منجر به افزایش قیمت تلفن شود. در حالی که گفته می‌شود Galaxy Note سامسونگ با تأخیر روبرو است. همچنین گفته می‌شود که تا حدی نسل بعدی PlayStation 5 سونی مقصر بی‌صدای این اتفاقات است.

در حالی که گفته می‌شود Pixel 5a لغو شده است، انتظار می رود گوگل امسال محصولات جدیدی را نیز به بازار عرضه کند. از غول جستجوگر انتظار می‌رود از هدفون‌های بی‌سیم مقرون به صرفه‌تری به نام Pixel Buds A رونمایی کند. حتی اخیراً گزارش شده است که گوگل تراشه اختصاصی خود را توسعه می‌دهد که پاییز امسال با Pixel 6 رونمایی می‌شود.

گوگل می‌گوید Pixel 5a لغو نشده است!

در بیانیه‌ای برای پلیس اندروید، گوگل می‌گوید که “Pixel 5a 5G” لغو نشده است و در واقع اواخر سال جاری در ایالات متحده و تقریبا در همان زمان در ژاپن راه‌اندازی Pixel 4a آغاز خواهد شد.

در این بیانیه گفته شده است که:

Pixel 5a 5G لغو نمی‌شود. اواخر امسال در ایالات متحده و ژاپن در دسترس خواهد بود و مطابق با زمان معرفی گوشی‌های سری A در سال گذشته اعلام می‌شود. ”

نکته جالب در مورد این بیانیه این است که تأیید می‌کند Pixel 5a برخلاف Pixel 4a از ۵G پشتیبانی خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی مبنی بر ارائه نسخه ۴G موجود نیست.

عرضه Pixel 4a سال گذشته قرار بود در Google I / O اتفاق بیفتد اما به دلیل لغو این رویداد به دنبال نگرانی‌های مربوط به بیماری همه گیر COVID-19، به تاخیر افتاد. اگر گوگل مدل امسال را در یک بازه زمانی مطابق با هنگام عرضه Pixel 4a راه اندازی کند، ممکن است امسال در I / O مجازی گوگل این تلفن را نبینیم. با توجه به اهمیت روزافزون سری A برای Pixel، تعجب نخواهیم کرد که راه‌اندازی آن از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل جدا شود.

خبر جالب دیگر این بیانیه، تأیید محدودسازی این تلفن در کشورهایی که راه‌اندازی می‌شود، است. گوگل فقط از ایالات متحده و ژاپن می‌گوید اما از اروپا یا هند نام نمی‌برد. این احتمال وجود دارد که این تلفن در بسیاری از بازارها به دلیل ادامه کمبود تراشه جهانی لغو شده باشد، که ممکن است اختلاف بین Prosser و Android Central را با اطلاعات گوگل توضیح دهد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *