توییتر به طور رسمی وارد حوزهی پادکست میشود. این پلتفرم اجتماعی نسخه آزمایشی جدید و باز طراحی شدهای از Spaces را راهاندازی کرده است که اینبار شامل پادکستها میشود. پادکست توییتر برای کاربر این امکان را فراهم میآورد تا برنامههای مورد علاقه خود را گوش دهند. همانگونه که توییتر در پست جدید وبلاگ خود توضیح میدهد، پادکست در بخش جدیدی به نام Stations به صورت دستهبندیهای متفاوتی مانند موسیقی، اخبار، ورزش و در کنار اتاقهای گفتگو صوتی Spaces به کاربران نمایش داده میشود.
در حال حاضر این ویژگی با گروه محدودی از کاربران انگلیسی زبان در سراسر جهان در حال آزمایش است و در آینده با ویژگیهای جدید و منحصربه فردی در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.
پیشنهادهایی که مشاهده میکنید براساس مضامین و افرادی است که دنبال میکنید. کاربران توییتر اکنون میتوانند به مجموعه شخصیسازی شده فضاهای زنده و ضبط شده دسترسی داشته باشند. همچنین به نظر میرسد که هابها دارای محبوبترین پادکستها از سراسر جهان خواهند بود. زمانی که با یک پیشنهاد پادکست مواجه شدید، میتوانید به پادکست پاسخ مثبت و یا منفی بدهید تا توییتر بداند که آیا محتوا برای شما جالب است یا خیر.
پس از باز کردن تب Spaces، سه بخش را رونمایی خواهد شد. بالای برگه، ایستگاهها را به شما نشان میدهد که به صورت افقی حرکت میکنند و تمها و موضوعات مختلفی را برای گوش دادن به کاربر نمایش میدهد.
در زیر آن، Spaces spotlight را مشاهده خواهید کرد که برخی از برترین محتوای صوتی انتخاب شده را فهرست میکند. در آخر، فهرستی از فضاها را خواهید دید.
با توجه به این موضوع که این شبکه اجتماعی در چند ماه اخیر در حال آزمایش پادکست بوده، اطلاعیه امروز چندان تعجبآور نیست. با این حال، آزمایشهای اولیه نشان داد که توییتر بر روی یک تب اختصاصی پادکست فعالیت میکند، اما خبر امروز نشان میدهد که توییتر علاقهمند است پادکستها را به عنوان بخشی از Spaces قرار دهد.
پادکستهای پیشنهادی توییتر برای کاربران
توییتر در ادامه پست خود توضیح میدهد که بر اساس فعالیت کاربران، به طور خودکار پادکستهایی را به آنها پیشنهاد میکنند. بهعنوان مثال، اگر شخصی بهطور منظم با حساب Vox در توییتر تعامل داشته باشد، احتمالا پادکستهای آن را در بخش Spaces مشاهده خواهد کرد.
از طرفی، وبسایت TechCrunch درخصوص نسخه جدید Spaces توییتر توضیح میدهد که شامل سه بخش اصلی میشود. ابتدا پادکستها تحت عنوان Stations نمایش داده میشوند که کاربران میتوانند با اسکرول کردن، برنامه مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن گوش دهند. در زیر آن، اتاقهای صوتی Spaces قرار داده شده و کاربران در پایینترین بخش این صفحه فهرستی از اسپیسهای آینده را مشاهده میکنند.
از طرفی سخنگوی این شرکت به TechCrunch توضیح داد که آنها در حال دریافت بازخورد کاربران در خصوص نسخه آزمایشی پادکست توییتر هستند تا در آینده نزدیک، نسخه نهایی آن را در دسترس تمام کاربران در پلتفرمهای مختلف از جمله دسکتاپ قرار دهند.
اواخر سال گذشته، جین منچون ونگ، مهندس شناخته شده توییتر با انتشار تصویری به توسعه بخش پادکست این شبکه اجتماعی اشاره مستقیم کرده بود. اکنون برای اولینبار، این قابلیت جدید در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته است.
برای خرید انواع کالای دیجیتال و لوازم جانبی با فروشگاه اینترنتی تلکام همراه باشید.