توییتر با قابلیت جدیدی که در رقابت با Clubhouse ارائه کرده است دوباره محبوب کاربران خود شد.
با جنجالی که کلابهاوس به راه انداخت، بسیاری از شبکههای اجتماعی به رقابت با آن برخواستند تا محبوبیت خود را در بین کاربران حفظ کنند.
راهاندازی توییتر Spaces
توییتر آزمایش این ویژگی را به طور عمومی در ماه دسامبر با استفاده از یک گروه آزمایشی انتخاب شده در iOS آغاز کرد. این شرکت سپس در اوایل این ماه قابلیت دسترسی به کاربران اندروید را گسترش داد و این ویژگی ابتدا برای کاربران بتا توییتر فعال شد.
در آن زمان، این ویژگی کمی ناهموار بود و تجربه کاملاً مشابه کار با iOS را ارائه نمیداد. به عنوان مثال، کاربران اندروید میتوانند به Spaces ایجاد شده توسط کاربران دیگر بپیوندند اما گزینه ایجاد سایت خود را ندارند. اما به نظر میرسد این شرکت در حال حاضر به برخی از کاربران در اندروید اجازه داده است تا فضای شخصی خود را ایجاد کنند.
همانطور که توسط چندین کاربر مشاهده شده است، توییتر توانایی میزبانی Spaces را در اندروید آغاز کرده است و در نهایت این تجربه را با همتای خود در iOS برابری میکند.
با کلیک بر روی دکمه FAB در گوشه پایین سمت راست، اکنون کاربران گزینه جدید “Spaces” را در بالای “Gif” و “Photos” مشاهده میکنند. وقتی روی آن ضربه بزنید، پنجره کوچکی را میبینید که در پایین آن دکمه “Start your space” آبی قرار دارد. با کلیک بر روی دکمه آبی فضای عمومی ایجاد میشود که هرکسی میتواند به آن بپیوندد. همچنین میتوانید میکروفن خود را روشن یا خاموش کنید، زیرنویسها را فعال کنید، جلوههای صوتی را روشن کنید، با استفاده از شکلک عکس العمل نشان دهید و افراد دیگر را از طریق دایرکت یا لینک قابل اشتراک دعوت کنید.
تجربه کامل Spaces با توانایی ایجاد فضای شخصی در اندروید بسیار گسترده است. این به صورت دقیق در آخرین نسخه پایدار توییتر ، v8.87.0-release.01 در دسترس بود.
با محبوبیت کلابهاوس، قابلیت افتتاح چتهای صوتی به سرعت به داغترین روند در بین شرکتهای رسانههای اجتماعی تبدیل شده است. به غیر از توییتر؛ فیس بوک، تلگرام، اسلک، اسپاتیفای و لینکدین نیز در حال کار بر روی ویژگیهای اتاق صوتی به سبک کلاب هاوس هستند.