۱۴۰۳-۰۲-۱۹

تصاویر ناسا از سیستم‌های طبیعی زمین، از ایستگاه فضایی بین المللی

ناسا
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ناسا تصاویر خیره کننده‌ای از سیستم‌های طبیعی زمین را، که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده ارائه داده است. این تصاویر مناطق مختلف جهان را که از فضا مشاهده می‌شود، در اینستاگرام منتشر کرده است.

ناسا

به لطف جدیدترین عکس‌های سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، کاربران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام اخیراً بسیار خوشحال بودند. آژانس فضایی آمریکا با به اشتراک گذاشتن برخی تصاویر نفیس از زمین، منظره‌ای از منظومه‌های طبیعی کره زمین به ما ارائه داده است.
در توضیحات زیر این تصاویر آمده است که:
این تصاویر از مکان دیدگاه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، توسط فضانوردان ناسا گرفته شده است. ناسا با به اشتراک گذاشتن این تصاویر در اینستاگرام نوشت که این عکس‌ها سیستم‌های طبیعی زمین، آب، یخ و هوا را نشان می‌دهد که “به یکدیگر متصل می‌شوند” تا زندگی را در کره زمین زنده کنند.
“مهم نیست که در خشکی یا در فضا هستیم، ما توسط این سیاره کوچک آبی متحد می‌شویم و این چیزی است که باید آن را جشن بگیریم.”
اولین عکس از این مجموعه مربوط به خلیج بمبوتوکا در ماداگاسکار است. عکس مشابهی از این خلیج توسط ناسا در آوریل سال گذشته منتشر شد.
در توصیف این عکس نوشت:
“در سواحل شمال غربی ماداگاسکار، آب‌های شور کانال موزامبیک به داخل کشور و به جریان آب شیرین رودخانه بتسیبوکا می‌پیوندد و خلیج بومبوتوکا را تشکیل می‌دهد. پوشش گیاهی ضخیم و متراکم، یک رنگدانه سبز غنی به چشم‌انداز اضافه می‌کند. “
ناسا
تصویر دوم از ساختار ریچات در موریتانی بود. با حدود ۴۰ کیلومتر قطر، ساختار ریچات یکی از ویژگی‌های خاص کویر صحرا است و مدت‌هاست که توسط فضانوردان از فضای خارج شناخته و مشاهده می‌شود.
ناسا
به دنبال آن تصویری از اورگلیدز در فلوریدا جنوبی ارائه شد. اورگلیدز منطقه‌ای طبیعی از تالاب‌های گرمسیری است که ۲۰ درصد آن توسط پارک ملی Everglades محافظت می‌شود. با اکوسیستم منحصر به فرد خود، جایگاه خود را به عنوان میراث جهانی یونسکو، ذخیره‌گاه بین المللی زیست کره و تالابی با اهمیت بین المللی پیدا کرده است.
ناسا
آخرین عکس این مجموعه عکس رودخانه یخ زده دنیپر در اروپا بود. در یک پست وبلاگ توسط ناسا گفته شد که این تصویر توسط فضانورد آژانس فضایی اروپا، توماس پسکت، از ISS در ۹ فوریه ۲۰۱۷ گرفته شده است. توماس درباره این عکس گفت:
“مناظر زمستانی نیز از ایستگاه فضایی بین المللی جادویی هستند: کیف من را به یاد یک نقاشی Hokusai می‌اندازد. “
ناسا
کاربران اینستاگرام بسیار تحت تأثیر عکس‌ها قرار گرفتند و پیام‌های قدردانی را کامنت گذاشتند. یکی از کاربران نوشت، “ناسا مثل همیشه حقایق را می‌گوید!”
سایر مقالات: بهترین برنامه‌های سلفی و عکاسی برای اندرویدی‌ها
در یک نظر دیگر آمده است: ”تصاویر شگفت انگیز و خیره کننده. با تشکر برای به اشتراک گذاشتن، به عنوان یک یادآوری برای ما … زمین چقدر زیبا است. “
نظر شما کاربران تلکام دی درباره این تصاویر زیبا چیست؟
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *