۱۴۰۳-۰۲-۳۱

اپل دیگر به طور پیش فرض صدای زن برای siri نخواهد گذاشت

سیری
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیری اپل دیگر به طور پیش فرض با صدای زن نخواهد بود.
سیری
این شرکت روز چهارشنبه گفت که دستگاه‌های تلفن همراه آن، هنگام راه اندازی دستیار مجازی از کاربران می‌خواهند از طیف وسیعی از صداها انتخاب کنند.
در حال حاضر اپل به کاربران امکان می‌دهد بین صدای زن و مرد و همچنین شش لهجه مختلف از جمله آمریکایی، انگلیسی، هندی و ایرلندی را انتخاب کنند. اما به طور پیش فرض صدای زن را برای دستگاه‌های آمریکایی انتخاب می‌کنند. (در برخی از کشورها مانند انگلستان، سیری به طور پیش فرض صدای مرد را ارائه می‌دهد.)
اپل همچنین گفت که دو صدای جدید به Siri اضافه خواهد کرد.
همچنین در بیانیه‌ای گفت: “ما از معرفی دو صدای جدید سیری برای انگلیسی زبانان و این گزینه برای کاربران سیری برای انتخاب صدای مورد نظر خود هنگام راه اندازی دستگاه خود خوشحالیم.” “این ادامه تعهد دیرینه اپل به تنوع، محصولات و خدماتی است که به منظور انعکاس بهتر تنوع جهانی که در آن زندگی می‌کنیم‌، طراحی شده است.”
تغییرات Siri از قبل در iOS 14.5 beta اپل در دسترس بود و برای کسانی که دستگاه جدید اپل را راه اندازی می‌کنند در اواخر سال جاری اعمال می‌شود.
کلیشه‌های جنسیتی در میان دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسای آمازون و دستیار گوگل مدت‌هاست که نگران‌کننده هستند. در سال ۲۰۱۹، یک گزارش از سازمان ملل هشدار داد که دستیارهای صوتی این ایده را که “زنان مددکارانی متعهد، مطیع و مشتاق هستند و با فشار یک دکمه یا با یک دستور صوتی صریح” ادامه می‌دهند.
اکثر دستیارهای مجازی هنوز به عنوان صدای زن پیش فرض هستند، اگرچه کاربران گزینه تعویض را دارند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *