۱۴۰۳-۰۲-۱۸

ابزار جدید اینستاگرام برای فیلترکردن خودکار دایرکت‌های آزاردهنده

اینستاگرام
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینستاگرام امروز ابزاری جدید را اعلام کرد که به کاربران امکان می‌دهد درخواست پیام مستقیم حاوی کلمات، عبارات و شکلک‌های توهین‌آمیز را به طور خودکار فیلتر کنند.
این ابزار برای افراد مشهور و شخصیت‌های عمومی که تعداد زیادی دایرکت‌های آزاردهنده و ناخواسته دریافت می‌کنند، اجرا خواهد شد.

مبارزه اینستاگرام با سخنان نفرت‌انگیز

این به روزرسانی بر اساس فعالیت اینستاگرام برای مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز در این سیستم عامل است. در ماه فوریه، این شرکت گفت که غیرفعال کردن حساب کاربرانی که چندین پیام آزاردهنده ارسال کرده‌اند، آغاز خواهد شد.
در سال ۲۰۱۸، این شرکت فیلتر نظرات توهین‌آمیز خود را گسترش داد تا به طور خودکار نظراتی را که به ظاهر یا شخصیت شخص حمله می‌کنند را مسدود کند.
اینستاگرام
فیلتر درخواست پیام را می‌توانید در بخش جدیدی از برنامه به نام “کلمات پنهان” (Hidden words) روشن یا خاموش کنید. این فیلتر وقتی روشن است، پیام‌های توهین آمیز به یک پوشه جداگانه منتقل می‌شوند. دایرکت‌های موجود در این پوشه پنهان هستند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به خواندن آنچه که می‌گویند، پیام‌ها را مرور کنند. اگر کاربری پیامی را باز کند، می‌تواند آن را بخواند، حذف کند یا گزارش دهد.
اینستاگرام می‌گوید که با “سازمان‌های پیشگیرانه ضدتبعیض و مبارزه با زورگویی” همکاری کرده تا لیستی از پیش تعیین شده از عبارات توهین آمیز ارائه کند. همچنین کاربران می‌توانند لیست خود را بر اساس آنچه نمی‌خواهند ببینند، سفارشی کنند.
اینستاگرام گفت این ویژگی جدید در هفته‌های آینده به “چندین کشور” راه پیدا خواهد کرد؛ هرچند مشخص نکرده کدام کشورها هستند. این شرکت قصد دارد این قابلیت طی چند ماه آینده به کشورهای بیشتری گسترش یابد.

برای همیشه بلاک کنید!

به عنوان بخشی از اطلاعیه امروز که Theverge آن را منتشر کرده است، اینستاگرام همچنین گفت که در حال استفاده از ابزاری است که به کاربران شبکه اجتماعی امکان می‌دهد حساب‌های جدید آزاردهنده‌ها را تشخیص و از آزار رساندن آن‌ها جلوگیری کنند.
تا به حال اگر یک کاربر، کاربر دیگری را در برنامه بلاک می‌کرد، کاربر مزاحم می‌توانست با هر حساب جدید دیگری دوباره به آن شخص مزاحمت ایجاد کند. اما اکنون، با قابلیت جدید دیگری که به اینستاگرام اضافه خواهد شد، این امکان وجود دارد که هر حساب جدیدی را که شخص ایجاد می‌کند را مسدود کند. این شرکت از مشخص کردن چگونگی انجام این کار خودداری کرد و فقط گفت که از “انواع سیگنال” برای شناسایی حساب‌های جدید از همان کاربران استفاده می‌کند. این ویژگی در چند هفته آینده در سطح جهانی اجرا خواهد شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *