۱۴۰۳-۰۲-۱۵

مراقب ویروس واتساپ صورتی باشید!

واتساپ صورتی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاربران واتساپ، لینکی را دریافت می‌کنند که ادعا می‌کند تم پیش‌فرض واتساپ را به رنگ صورتی تغییر می‌دهد. اگر روی لینک کلیک کنید، به هکرها امکان دسترسی کامل به تلفن هوشمندتان را می‌دهید.

واتساپ صورتی، که با نام ورژن جدید و غیررسمی واتساپ با قابلیت نصب چندین واتساپ روی یک گوشی موبایل معروف شده است کاملا خطرناک است.

کاربران هرگز نباید هیچ APK یا برنامه موبایلی را با این نام نصب کنند. تا زمانی که در AppStore رسمی یا فروشگاه Google Play در دسترس باشد.

بنابراین، حتی اگر پیامی از Pink Theme از واتساپ دریافت کردید، آن را قبول نکنید. همچنین، این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

واتساپ صورتی

مراقب ویروس WhatsApp Pink Theme باشید

کارشناسان فضای مجازی به کاربران هشدار داده‌اند که روی چنین لینک‌هایی کلیک نکنند. از آنجا که لینک مخرب است و می‌تواند به هکرها اجازه دسترسی بدهد تا تلفن هوشمند شما را هک کنند. همچنین ممکن است حساب واتساپ خود را از دست بدهید.

لینک مخرب در واتساپ با نام WhatsApp Pink به اشتراک گذاشته شده است. این لینک نه تنها تغییر رنگ تم، بلکه ویژگی‌هایی را مانند استفاده از واتساپ در چند دستگاه را به کاربران ارائه می دهد.

یک متخصص امنیت سایبری راجشخار راجاهاریا گفت:

“مراقب واتساپ صورتی باشید! ویروسی در گروه واتساپ با لینک دانلود APK در حال انتشار است. روی هیچ پیوندی با نام #WhatsappPink کلیک نکنید. هکرها دسترسی کامل به تلفن شما پیدا می‌کنند “.

چگونه واتساپ صورتی را تشخیص دهیم؟

واتساپ صورتی مخرب شبیه برنامه اصلی است، بنابراین یافتن تفاوت دشوار است. با این حال، موارد کمی مانند منوی تنظیمات متفاوت به نظر می‌رسند. تمام کاربران عادی واتساپ می‌دانند که ویژگی های ذکر شده بخشی از برنامه رسمی نیستند.

با این حال، این به روزرسانی رسمی واتس اپ نیست. بنابراین، مراقب لینک صورتی باشید؛ زیرا این لینک برای نصب بدافزار بر روی دستگاه شما ایجاد شده و ممکن است حساب واتساپ خود را از دست دهید. مشکل اصلی انتشار این اطلاعات این است که به راحتی از طریق گروه‌های واتساپ منتشر می‌شود.

 

یک شرکت اطلاعات سایبری به نام Voyager Infosec گفت:

“چنین برنامه‌های مخربی می‌تواند برای به خطر انداختن تلفن شما و سرقت اطلاعات شخصی مانند عکس‌ها، پیامک‌ها، مخاطبین و غیره استفاده شود. بدافزارهای مبتنی بر صفحه کلید می‌توانند برای ردیابی هرچه تایپ می‌کنید استفاده شوند. می‌توان از آن برای ضبط و سرقت رمزهای عبور بانکی استفاده کرد. مورد فعلی واتساپ صورتی یا واتساپ طلایی نیز موردی از بدافزار است که به عنوان برنامه‌های جعلی واتساپ جعل می‌شود. ”

اگر این مقاله برایتان مفید بود، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

techviral

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *