۱۴۰۳-۰۲-۱۲

بررسی داستان بازی Thymesia با اکشن سه بعدی و جذاب

بازی Thymesia
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بازی Thymesia  یک اکشن سه بعدی است که بعضی عنوان‌های خاصش را از From می‌گیرد. این بازی از دو بازی From Software به نام‌های Bloodborne وSekiro: Shadows Die Twice استفاده می‌کند. Bloodborne یک بازی تهاجمی است که از ترس الهام گرفته است. Sekiro: Shadows Die Twice نیز یک بازی هدفمند و سریع است. بازی Thymesia داستان یک جنگجوی تنها است که در یک دنیای طاعونی سرگردان شده است، در این جهان افراد مبتلا به طاعون به یک قاتل دیوانه‌ی خون‌ریز تبدیل می‌شوند. این بازی فضایی مشابه فضای Bloodborne دارد طوری که کاراکتر اصلی آن، مانند شکارچی یارنهام است. شما در این بازی چون بسیاری از بازی‌های souls، در موقعیت‌های عجیب و بدون توضیح بسیاری قرار می‌گیرید، همچنین در حینی که درحال کشف و کشتن هستید متوجه واقعیت قضیه می‌شوید. همه اتفاقات حول پادشاهی به نام هرمس است که انگار در تاج ک درخت بسیار بزرگ قرار دارد.

بازی‌های بسیاری از درجه های مختلف موفقیت آثار From Software الهام می‌گیرند. در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان به دنبال تقلید از درجه بالای چالش‌های این بازی‌ها، فراموش می‌کنند که این موفقیت حاصل طراحی متفکرانه و روایی و فشرده گیم پلی From Software این بازی‌ها است. در واقع این ساختار گیم پلی بازی‌هایی مانند  Sekiro: Shadows Die Twice و Bloodborne است که آن‌ها را سرگرم‌کننده می‌کند.

پیشنهاد ویژه : خرید لپ تاپ گیمینگ

داستان بازی Thymesia درگیر با طاعون

بررسی بازی Thymesia

جهان درگیر طاعون شده است، انسان و حیوان به طاعون مبتلا می‌شوند، آن‌ها با ابتلا به طاعون تغییر می‌کنند، در نهایت به هیولا بدل می‌شوند. اما تا آن زمان هرمس با مطالعه و استفاده از کیمیاگری موفق شده بود تا با طاعون مقابله کند، اما با تسلیم شدن هرمس مشکلی پیش آمده و دیگر هیچ کس نمی‌داند که چه باید کرد.

شما باید در بازی Thymesia همه چیز را به خاطر سپرده و به عنوان Corvus با کیمیاگران ارتباط داشته باشید. همچنین باید به جنگجویی قدرتمند تبدیل شوید. هر مرحله از بازی خاطره‌ای طولانی است که در گذشته اتفاق افتاده است، کاراکتر اصلی بازی در گذشته در سه منطقه مختلف از این پادشاهی قدم گذاشته است. کروس توانسته بود هیولای آن مناطق را بکشد. اما یک سوال اصلی جود دارد؛ آیا این خاطرات قابل اعتمادند؟

این سوال همواره در پس ذهنتان هست، شما باز هم در این صحنه‌ها تکرار می‌شوید. بدنه داستان چندان قوی نیست، اصلا مشخص نیست که کوروس چه کسی است. چرا او باید هیولاهای طاعون را بکشد، یا چطور این خاطرات در پس ذهنش هستند که بقیه کاراکترها قصد دارند او را بررسی کنند. دنیای بازی به یادداشت برداری و سرنخ‌یابی شما نیاز دارد.

در این بازی همه آنچه که در آستانه رخداد است مانند پازل به هم وصل می‌شوند؛ که این مراحل به سختی کامل می‌شوند. در پایان مشخص نیست بازی Thymesia از شما چه می‌خواهد آیا بازی از شما خواسته بنابر آموخته‌هایتان انتخاب خاصی داشته باشید؟ چرا؟

داستان فضای بسیاری برای کشف و جستجو دارد، این گیم پلی مهاجم در تلاش است که شما را مجبور به شکست دادن دشمنان کوچک کند تا بتوانید با رئیس‌های بزرگ و سرسخت بجنگید. در بازی Thymesia شما برای کل بازی در هر دست یک شمشیر دارید، همچنین از آن‌ها برای از بین بردن دشمنان استفاده می‌کنید و حملات ورودی را با زمان بندی صحیح، متوقف می‌کنید.

شما پیوسته در حال جاخالی دادن‌های سریع و ایستادن در مقابل ضربات رگباری هستید. کنترل‌های فشرده و پاسخ‌گو نیز از دیگر ویژگی‌های این بازی است. انیمیشن‌های شخصیت‌ها به خوبی طراحی شده است. شما خیلی زود از زمان‌بندی حملات سردر می‌آورید. بازی در مبارزات سرعتی به خوبی پیش می‌رود، و آهنگ زمانی بازی‌های Sekiro و Bloodborne را پیدا می‌کند. اگرچه که در یک زمان با چند دشمن در حال مبارزه کردن هستید اما این بازی دوئل‌های سخت نیز دارد. شما به دنبال آسیب رساندن به دشمنانتان هستید، به هرطریقی. همچنین با زدن دکمه حمله انیمیت کاراکترتان در برابر حمله آسیب‌پذیر می‌شود. در واقع در اینجا نیز دفاع بهترین حمله است زیرا که موجب محافظت از شما می‌شود بلکه سلامت حریفتان را نیز به خطر می‌اندازد.

پیشنهاد ویژه : خرید لپ تاپ ایسوس

سلاح‌ها و مبارزات فضای بازی ژولیده سولز سرزده

داستان بازی Thymesia

دشمنان در بازی Thymesia به دو شکل آسیب می بینند: آسیب “زخم” و آسیب به سلامت کلی آن‌ها. برای مثال، وقتی با شمشیر خود حمله‌ور می‌شوید، با وارد کردن “زخم” به دشمنان آسیب می‌بینید. نوار سلامت زخم‌های سفید با حملات پی در پی آسیب دیده و یک نوار سلامت کلی سبز رنگ زیر آن باقی می‌ماند.

طاعون موجب می‌شود تا زخم‌ها خود به خود خوب شوند، سپس بعد از مدت کوتاهی نوار سلامت سفید به همان طول نوار سلامت سبز شارژ می‌شود. برای این که بتوانید به دشمنان آسیب برسانید، ضربه زدن با یک حمله پنجه‌ای است که با قدرت بالا فقط نوار سلامت سبز را هدف قرار می‌دهد، و با کوچک کردن آن شما بتوانید هر دو میله را تخلیه کرده و یک حرکت اجرایی انجام دهید.

این در حالی است که پنجه به نوار سلامت سفید آسیب نمی‌رساند، اما به شدت به نوار سبز ضربه می‌زند، بنابراین باید حملات استاندارد خود را با حمله پنجه همراه کنید. قضیه این است که پنجه با مدت زمان اندکی که برای شارژ شدن نیاز دارد شما را ضعیف می‌کند. در عملیات مختلف مبارزه مانند یک رقص سریع و مفصل است که شما را ملزم می‌کند با برنامه‌ریزی حرکات مختلف و در کنار هم قرار دادن آن‌ها آسیب وارد کنید.

سپس باید خودتان را باز بگذارید و مطمئن شوید که زیاده‌روی نمی‌کنید. در بیشتر بازی‌های دفاعی باس‌های جنگنده پیشتر از آنکه منتظر ضربه‌ی سریع با پنجه باشند با پاری‌ها و جاخالی‌ها آسیب می‌بینند. بازی Thymesia با این مکانیک‌های رزمی به یک انفجار تبدیل می‌شود، مخصوصاً زمانی که با استفاده از آنها در یک ریتم قرار می‌گیرید. همچنین این بازی از زیربنای خوبی در ساختار و طراحی نبردها برخوردار است.

با شارژ کردن حمله پنجه‌ای می‌توان آن را به بیشترین حد رسانید. با این کار یک طیف از سلاح طاعون را از دشمنتان دور کرده‌اید، سپس خودتان مب‌توانید از آن‌ها در مبارزه استفاده کنید. در حین روبه‌رویی با حریفان با آیتم هایی به نام skill shards مواجه می‌شوید که با به زمین انداختن سلاحتان به شما در مورد سلاح خاص خود آموزش می‌دهد.

شما می‌توانید با بازکردن قفل سلاح‌های طاعون سطح آن‌ها را بالا ببرید و سپس آنها را در نقاط ذخیره بازی Thymesia ، که مانند فانوس‌های Bloodborne یا مجسمه‌های بت Sekiro عمل می‌کنند، جایگذاری کنید. همچنین می‌توانید در زمان مبارزه با دشمنان برای هر حمله ویژه، سلاح‌ها را بدزدید،

یا به سلاح مجهزی که به همراه دارید اتکا کنید و در مواقع حساس از منبعی به نام انرژی استفاده کنید و با آن سلاحتان را شارژ کنید. سلاح‌های طاعون امکانات بسیاری دارند؛ آن‌ها شما را به طیف گسترده‌ای از انواع حملات اضافی مجهز می‌کنند که موجب برتری شما در مبارزه می‌شود؛ طوری که در میدان نبرد امکان تغییر تاکتیک را برایتان فراهم می‌کند، و همچنین توانایی پنجه برای دزدیدن سلاح را نیز فعال می‌کند.

صفر تا صد بازی مارول اونجرز

ویژگی‌ها و جزئیات بازی

بازی Thymesia نیز سیستمی مشابه به بازی‌های Bloodborne، Sekiro و Souls دارد، البته به اضافه یک افزوده هوشمند دیگر. همانطور که در بازی‌های ذکر شده رفته؛ شما با جمع‌آوری یک منبع (خاطرات) از دشمنانی که می‌کشید می‌توانید سطح خود را بالا ببرید و آمار پایه خود را افزایش دهید. با هر بار انجام دادن این کار، یک نقطه مستعد برای خود باز می‌کنید که می‌توانید آن را در یکی از دسته‌های مهارت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. این موارد به شما موجب مجموعه‌ای از ارتقاهای احتمالی می‌شود، مانند شکل‌های مختلف جاخالی دادن‌ها، ضربات وارد شده با زمان‌بندی درست و دقیق، افزایش پیدا کردن آسیب برای سلاح،همچنین توان به دست آوردن سلامتی از اعدام‌ها را جبران می‌کند. این مورد آخر حس واقعی بازی Thymesia را نشان می‌دهد؛ هر دشمن وقتی به اندازه کافی به هر دو نوار سلامتی آسیب وارد می‌کند در برابر اعدام آسیب‌پذیر می‌شود،

بنابراین شما با بازی تهاجمی و بالا بردن قتل‌ها سلامت‌تان تضمین کرده و بازیابی می‌کنید. همچنین این به شما امکان ذخیره‌سازی دسته‌های کوچک معجون‌های شفابخش‌ را می‌دهد. دسته کوچک معجون شفابخش مانند فلاسک Estus بازی‌های Souls عمل عمل می‌کند. شما با این کار انگیزه دارید تا توان مبارزاتی خود را تقویت کنید و با تطبیق آن با یک سیستم اجرای سینمایی شبیه به Sekiro، به تمرکز Bloodborne بر پرخاشگری برسید.

باس فایت در بازی Thymesia

شما در حین بازی هر زمان که بخواهید می‌توانید مهارت‌ها را تغییر داده و بازنشانی کنید، همچنین انواع مختلفی از مهارت‌ها در اختیار شماست. برخی از شما نیز می‌توانند با انتخاب چندین مهارت، یک درخت خاص بسازید، و همچنین از جا درآوردن یک درخت یکی از مهارت‌هایتان را کور می‌کند.

با همه این امکانات شما می‌توانید یک سبک پخش بسیار خاص و بسیار سفارشی را تعریف کنید. گیم پلی بازی Thymesia بین سیستم مهارت و مبارزات فشرده و پاسخگو بسیار رضایت‌بخش عمل کرده است؛ همچنین مجموعه‌ای از ایده های جالب خود را به الهامات اصلی خود اضافه می‌کند.

باس فایت در مبارزه تیمزیا جایی است که بهترین عناصر با طرح‌های دشمن، هوشمندانه و مبتکرانه ترکیب می‌شوند، گروهی که حس می‌کند بالاتر از بزرگترین ضربه‌های Soulsborne است. شما در یک دوئل سریع و متحرک، با شوالیه بزرگ زره پوش با شمشیر بزرگ، و هیولای غول پیکر در مبارزه پر از پازل خود با دشمنان شرکت دارید. هر باس فایت ویژگی‌های خاص خود را دارد، و ایده‌هایی را به ذهن شما می‌رساند که هر کدام به روش‌های مختلفی شما را به چالش می‌کشند، و این در حالی اتفاق می‌افتد که همچنان با پایه اصلی گیم پلی بازی Thymesia هماهنگ هستند.

تعدادی از این باس فایت‌ها نیز بسیار دشوارند، با چندین فاز و مکانیک ساختاری که برای زنده‌ماندن باید مشاهده کرده و درنظر بگیرید، سپس یاد گرفته و دور بزنید. یک شعبده باز چابک و در حال ناپدید شدن به نام Odur در اولین باس فایت اصلی بازی وجود دارد. داستان در بازی Thymesia به شیوه‌ای پراکنده روایت می‌شود که معمولا بازی‌های From به آن معروف هستند، و اکثر آن‌ها به صورت مشابه از هم گسیخته، پراکنده و تصادفی است. پایان این بازی گنگ به نظر می‌رسد؛ زیرا جایی است که شما مجبور می شوید انتخابی را بدون اینکه واقعاً بدانید معنی آن چیست یا چرا آن را انجام می دهید، انتخاب کنید.

در طرح بازی Thymesia تمرکز کاملاً روی گیم پلی است، این طور به نظر می‌رسد که شرکت سازنده آن یا استودیو Overborder به داستانی که قصد گفتنش را داشت اهمیت داده است و فقط برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. همچنین بازی تیمزیا از برخی از نکات ضعیف‌تر در مورد بازی‌های Soulsborne استفاده می‌کند که گاهی نیز در ارائه آنچه که قصد داشت روبرداری کند موفق نیست.

بررسی نکات جذاب بازی Xenoblade Chronicles 3

برای خرید انواع لپ تاپ‌های گیمینگ و کالای دیجیتال با تلکام همراه باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *