۱۴۰۳-۰۲-۲۹

ویدیوهای اینستاگرام به ریلز تبدیل می‌شود

ریلز اینستاگرام
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت متا اخیرا با تغییر استراتژی، تمرکز خود را بر روی پست‌های ویدیویی اینستاگرام کوتاه‌تر از پانزده دقیقه به عنوان ریلز گذاشته است.

البته گفتنی است که ویدیوها پیش از این که از سوی کاربران به اشتراک گذاشته شوند؛ تغییری نخواهند کرد و تنها فیلم‌های جدید به این صورت در این شبکه اجتماعی قرار خواهند گرفت. شرکت متا در چند هفته پیش این ویژگی را آزمایش کرده بود و اکنون تصمیم گرفته آن را به صورت دائمی در اپلیکیشن خود نیز به کار گیرد.

اخیرا شرکت متا تصمیم گرفته است که اینستاگرام را به یک شبکه اجتماعی فراگیرتر تبدیل کند و کاربران از تجربه تمام صفحه آن بیشتر استفاده کنند. این تغییر نیز در راستای همین هدف انجام گرفته است.

همچنین این کمپانی در حال ادغام بخش‌های ویدیویی و ریلز است تا برای تمامی محتواهای ویدیویی کاربران، یک جای مناسب نیز مشخص کند.

با این اقدام اگر اکانت شما عمومی باشد و ویدیویی که به اشتراک می‌گذارید به Reels تبدیل شود، هر شخصی می‌تواند آن را در اینستاگرام پیدا و محتوای صوتی آن را نیز مورد استفاده قرار دهد. اگر اکانت شما بر روی حالت خصوصی تنظیم شده باشد، ریلز شما تنها برای دنبال کنندگان قابل مشاهد خواهد بود. در صورتی عمومی بودن اکانت اینستاگرامی شما، افراد می‌توانند با ریلزهای شما Remix بسازند؛ اگرچه توانایی ساخت Remix توسط دیگران را می‌توانید در تنظیمات، غیرفعال کنید.

پیشنهاد: قیمت گوشی سامسونگ

بسیاری از کاربران از این تغییرات ناراحت شده‌اند؛ زیرا ممکن است آنان را با چالش‌های متفاوتی مواجه کند. به عنوان مثال، پست کردن ویدیو در حالت افقی در قالب ریلزها که عمودی هستند، دچار مشکل خواهند شد.

با این حال، این حرکت کمپانی متا اصلاً غیرمنتظره نیست چرا که مسئولان اینستاگرام پیش‌تر نیز گفته بودند که قصد دارند تجربه بخش‌های ویدیویی را برای کاربران سهولت بخشند.

سال گذشته، مدیر ارشد اینستاگرام آدام موسری، اولویت‌های این شبکه اجتماعی را برای سال ۲۰۲۲ را بیان می‌کرد؛ گفته بود که سیاست شرکت تمرکز بیشتر بر روی بخش ریلز و ویدیوها معطوف خواهد بود. او حتی اعلام کرد که ممکن است تمامی محتوای ویدیویی اینستاگرامی در بخش ریلز جای گیرند.

این صحبت‌ها بیان‌گر این مسئله است که تغییرات قسمت ریلز از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود. علاوه بر تغییر، اینستاگرام اعلام کرد که در نظر دارد راه‌های جدیدی برای به اشتراک گاری ریلزها توسط کاربران، به آنان عرضه کند.

همچنین گفتنی است که رسانه‌های اجتماعی در حال معرفی یک ویژگی جدید به صورت دوگانه است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که همزمان، هم محتوای خود و هم واکنش به آن را ضبط کنند.

به این معنی که شما می‌توانید از دوربین‌های پشت و سلفی گوشی خود به صورت یک‌جا استفاده کرده و تجربه‌ای دوگانه برای مخاطبان خود فراهم آورد.

Templateهای جدید ریلز

اینستاگرام به‌روزسانی‌هایی را برای ویژگی تمپیلت ریلزها در نظر گرفته است. کاربران با این به‌روزرسانی قادر خواهند بود با باز کردن دوربین ریلز، یک تمپلیت را انتخاب کرده و هم عکس و هم ویدیو را با آن آپلود نمایند.

شرکت متا اولین دسته از تمپلیت‌ها را در ماه پیش نیز عرضه کرد که برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد تا با استفاده از قالب و صدای دیگر ریلزها، محتوای ویدیویی خود را بسازند. بخش ریلز ریمیکس، همان قابلیت Duets تیک تاک محسوب می‌شود که در حال گسترده شدن است. اینستاگرام در حال راه‌اندازی طرح‌بندی‌های ریمیکس به صورت گسترده‌تر است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بین صفحه نمایش سبز، تقسیم صفحه عمودی یا افقی و یا نمای واکنش تصویر در تصویر، گزینه‌هایی را انتخاب نمایند تا بتوانند تفسیر مخصوص خود را به صورت ریلزهای مجود داشته باشند.

این تغییرات نشان می‌دهند که مدیران شرکت متا چه قدر دوست دارند با تیک تاک وارد میدان رقابت شوند. گزینه‌ی Remix برای عکس‌ها هم به اینستاگرام اضافه خواهد شد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند عکس‌های پابلیک و یا عمومی خود را ریمیکس کنند.

پیشنهاد: قیمت گوشی شیائومی

به عللاوه، به جای اینکه ریمیکس شما همزمان با ریلز اصلی منتشر شود؛ می‌توانید کلیپ خود را به پایان نسخه اصلی اضافه نمایید تا به صورت متوالی پخش شوند. شرکت متا در یک پست نوشته است :

ما به ساخت ویژگی‌هایی که ایجاد و اشتراک گذاری ریلزها را در اینستاگرام آسان‌تر و جذاب‌تر کند، ادامه خواهیم داد.

این تغییرات در شرایطی اعمال می‌شود که این شرکت حساب ویژه‌ای بر روی بخش ریلز خود باز کرده است. با توجه به درآمد سه ماهه اول سال جاری، شرکت متا اعلام کرد که ریلز، بیش از بیست درصد زمانی را تشکیل می‌دهد که کاربران در اینستاگرام نیز سپری می‌کنند.

بدین ترتیب، با این اعداد و ارقام اصلا جای تعجب نیست که در طی ماه‌های آینده، این بخش در پلتفرم اینستاگرام برجسته‌تر ظاهر شود.

سال گذشته، آدام موسری اعلام کرده بود:

اینستا دیگر تنها یک برنامه اشتراگ گذاری عکس نیست.

همچنین خاطرنشان کرد که این کمپانی در نظر دارد با TikTok و Youtube که از بزرگان شبکه‌ی اشتراک گذاری فیلم هستند، رقابت کند.

این شرکت پس از این صحبت‌ها، گامی بسیار بزرگ برای رسیدن به این هدف خود رو به جلو برداشت و ویدیوهای طولانی بخش IGTV را با فید ویدیویی اینستاگرام ترکیب و فرمت جدیدی که به سادگی ویدیوی اینستاگرام نامیده میشد ایجاد کرد.

اگر اینستاگرام تصمیم بگیرد که تمامی ویدیو‌ها را برای همیشه به ریلز تبدیل کند، سیاست اشتراک گذاری ویدیوی این شبکه اجتماعی را با تغییری شگرف رو‌به‌رو خواهد کرد. سال گذشته، هنگامی که آدام موسری در حال اعلام اولویت‌های این اپلیکیشن برای سال ۲۰۲۲ بود، گفت که این شرکت قصد دارد دو برابر بیش از پیش بر روی ویدیو و ریلز تمرکز کند. او حتی گفت که instagram ممکن است تمام محصولات ویدیویی خود را حول ریلز شکل دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *