۱۴۰۳-۰۲-۱۵

چرا اینترنت گوشی شیائومی کار نمی‌کنه؟راه حل آن چیست؟

اینترنت گوشی شیائومی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با این مشکل مواجه شدید که اینترنت گوشی شیائومی‌ شما کار نکند؟ گوشی‌های شیائومی‌نیز مانند دیگر گوشی‌های هوشمند ممکن است مشکل عدم اتصال به اینترنت همراه داشته باشد. معمولا گوشی‌‌های شیائومی‌ با دیتای تلفن همراه مشکل دارند در حالی که برای اتصال به اینترنت وای فای مشکلی ندارند.

اگر پس از نصب و تنظیم اینترنت و فعال‌سازی اپراتور اینترنتی که سیم کارت آن در داخل گوشی شما است. همچنان با مشکل اتصال به اینترنت مواجه شدید، برای حل مشکل اتصال به اینترنت گوشی شیائومی‌ مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه این مطلب از تلکام دی ذکر می‌کنیم.

برای حل مشکل چگونه اینترنت گوشی‌ شیائومی‌چه کنیم؟

عدم اتصال اینترنت شیائومی

از مهم‌ترین مسائلی که کاربران گوشی‌های شیائومی پس از آن که تنظیمات اینترنت گوشی را دریافت می‌کنند با آن مواجه می‌شوند، عدم ورود به جستجوگر و سرچ کردن است. این مشکل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد اما بهتر آن است که قبل از دستکاری تنظیمات گوشی، موارد کوچک و ساده‌ را امتحان کنید. البته بسیاری از این دست مشکلات با Restart و راه‌اندازی مجدد تلفن همراه حل خواهد شد. این راه‌حا ساده‌ای است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند.

همچنین در برخی مواقع با فعال کردن حالت هواپیما  (Airplan Mode) می‌توان مشکل عدم اتصال به اینترنت همراه گوشی شیائومی ‌را حل کرد. در این مورد ابتدا حالت پرواز را از منوی گوشی روشن کنید و بعد از ۳۰ ثانیه دوباره آن را غیرفعال کنید. بعد از انجام این چند مرحله اتصال گوشی به اینترنت را مجددا امتحان کنید تا از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

حالت هواپیما را امتحان کنید

شاید شما با قرار گرفتن در یک موقعیت خاص، حالت هواپیما را در گوشی‌تان فعال کرده باشید و بعد از گذشت چندین ساعت و خارج شدن از آن شرایط یادتان رفته باشد که دوباره حالت هواپیما را برای تماس گرفتن و استفاده از اینترنت به حالت غیرفعال تغییر دهید. ممکن است این موارد به نظر خیلی ساده به نظر برسند، اما در برخی موارد همین فراموش‌کردن‌ها ممکن است علت اصلی به وجود آمدن برخی مشکلات باشد.

حجم بسته اینترنت را بررسی کنید

گاهی هم ممکن است ساعت‌های طولانی با اینترنت گوشی شیائومی مشغول به جستجو در شبکه‌های مجازی و سایت‌های مختلف باشید، بدون اینکه متوجه حجم اینترنت مصرفی خود باشید. اگر پس از مدتی با مشکل قطعی اینترنت یا کند شدن اینترنت در گوشی همراه روبه‌روشدید، یکی از دلایل احتمالی این مشکل می‌تواند تمام شدن حجم بسته اینترنت شما باشد.

محدودیت استفاده از اینترنت

برخی از گوشی‌ها تنظیماتی دارند که در صورت استفاده از مقدار مشخصی از دیتا، اینترنت گوشی خودبه‌خود قطع می‌شود یا امکان دارد خود شما این حالت را فعال کرده باشید. اما شما می‌‌توانید ‌با اعمال تغییرات دستی و بالا بردن میزان مجاز این مشکل را در گوشی‌های شیائومی حل کنید. برای انجام این تغییرات باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش تنظیمات گوشی بروید.
  2. وارد قسمت Data Usage شده و گزینه Restrict mobile data usage را انتخاب کنید.
  3. در این بخش می‌توانید تنظیمات گوشی و محدودیت‌های آن را به طور کامل بررسی کنید.
  4. اگر محدودیت‌های خاصی در این بخش اعمال شده، با غیر فعال کردن آن‌ها در صورت استفاده بیشتر از دیتا دیگر با مشکل قطعی اینترنت روبه‌رو نخواهید شد

بررسی حالت شبکه

گوشی‌های هوشمند از حالت‌های مختلفی برای اتصال به اینترنت همراه برخوردارند. در بعضی مواقع با توجه به مکانی که در آن قرار گرفته‌اید ممکن است گوشی شما در اتصال به شبکه ارائه خوبی نداشته باشد. البته در برخی موارد نیز مدل خاصی از یک گوشی هوشمند ممکن است به شرایط متفاوتی برای اتصال به اینترنت مطلوب نیاز داشته باشد. مثلا ممکن است یک گوشی قابلیت اتصال به اینترنت ۴G را داشته باشد و عملکرد خوبی با شبکه ۴G داشته باشد اما گوشی دیگری با همین قابلیت نتواند به استاندارد شبکه ۴G  به صورت کامل دسترسی داشته باشد. پس باید تنظیمات شبکه را بررسی کنید و از بهینه‌بودن تنظیمات شبکه برای دستگاه‌تان آگاه شوید.

اگر تلفن همراهتان توان استفاده از گزینه ۵G/4G/3G/2G (auto connect)  را داشته باشد، بهتر است با انتخاب این گزینه دستگاه را به صورت خودکار از بهترین فناوری اینترنت منطقه‌ای که در آن حضور دارد، مجهز کنید.

مجددا سیم کارت را وارد کنید

از دیگر راه‌کارها برای رفع مشکل اینترنت همراه این است که سیم کارت خود را مجددا وارد کنید. بعد از درآوردن سیم کارت بهتر است با چند ثانیه مکث مجددا سیم کارت را وارد کنید تا مجددا ارتباط بین دستگاه و سیم‌کارت برقرار شود. در ابتدا برای انجام این کار، اول گوشی همراه خود را خاموش کنید.

به‌روزرسانی گوشی

عدم به‌روزرسانی برنامه‌ها و آپدیت نکردن رابط کاربری گوشی می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که باعث به وجود آمدن مشکل در اتصال اینترنت گوشی‌های شیائومی‌ می‌شود. پس برای کنترل این مشکل بهتر است همیشه گوشی خود را به‌روزرسانی کرده و آپدیت کردن برنامه‌ها را به تاخیر نیندازید. همچنین اگر احساس می‌کنید که برنامه‌های پیام‌رسان شما کند عمل می‌کنند و عملکرد سابق را ندارند، اگر آپدیت جدید در دسترس را برای برنامه حتما چک کنید، و به دریافت آن اقدام کرده تا از نسخه‌ی قدیمی ‌آن استفاده نکنید.

بررسی تنظیمات APN

اگر پس از گذراندن تمامی این مراحل باز هم مشکل قطعی اینترنت داشتید باید به سراغ تنظیمات اینترنت گوشی بروید. اصلی ترین دلایل مشکل اتصال اینترنت در گوشی‌های شیائومی به تنظیمات APN ‌مربوط می‌شود. برای بررسی این وضعیت و حل آن باید مراحل این مراحل را بگذرانید.

  1. برای حل مشکل اینترنت گوشی‌های شیائومی در مرحله اول ‌باید از منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی‌تان شوید. پس از ورود به این بخش گزینه SIM cards & mobile networks (سیم کارت‌ها و شبکه‌های تلفن همراه) را انتخاب کنید.
  2. بعد از ورود به این بخش در قسمت بالا، محل قرارگیری سیم کارت مشخص شده است. اگر گوشی شما دو سیم کارت دارد، در این مرحله سیم کارتی که قصد استفاده از اینترنت و دیتای آن دارید را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله شما با واردشدن به قسمت Access Point Names (نام‌های نقاط دسترسی) وارد مرحله اصلی حل مشکل می‌شوید.
  4. پس از واردشدن به این بخش در قسمت General (عمومی) شبکه‌ای را که به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است انتخاب کرده تا به قسمت تنظیمات شبکه مربوطه وارد شوید.
  5. در این مرحله در صورتی که اطلاعات و نوشته‌ای در قسمت Proxy و Port وجود داشت را حذف کرده، زیرا بخش Proxy و Port باید کاملا خالی باشد و تنها عبارت Not Set باید در این دو بخش نمایش داده شود.
  6. در آخرین مرحله باید تغییراتی را که در تنظیمات اعمال شده ذخیره کنید. پس از ذخیره تنظیمات مشکل قطعی اینترنت گوشی‌های شیائومی ‌رفع خواهد شد.

تنظیم مجدد کارخانه (Reset factory)

اگر همه‌ی این مرحله‌ها را انجام دادید و نتیجه‌ای حاصل نشد و باز هم مشکل اتصال به اینترنت گوشی داشتید، آخرین راه‌حل باقی‌متنده بازنشانی داده‌های کارخانه (Reset Factory) خواهد بود.  قبل از انجام این کار از تمام اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان دریافت کنید.

در بیشتر مواقع مشکل اتصال اینترنت ایرانسل در گوشی‌های شیائومی ‌با انجام مراحل مربوط به نامگذاری APN (نام نقطه دستیابی) و ساخت APN جدید مرتبط با اپراتور ایرانسل برطرف می‌شود. اگر همچنان پس از انجام این مراحل مشکل اتصال به اینترنت شما حل نشد، بهتر است که با اپراتور سیم‌کارت موردنظر تماس بگیرید تا موضوع از طرف کارشناسان  بررسی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *