بازی Cult of the Lamb با المانهای منحصربه فرد خود و همچنین ترکیب دو سبک شبیهساز و روگ لایک نیز، تجربهای سرگرم کننده در اختیار کاربران قرار میدهد.
میتوان گفت که بازی Cult of the Lamb بدون کوچکترین اتلاف وقت، جای خود را در دل مخاطب باز کرده است. این بازی درست مانند نامش، دربارهی برهای بینام و نشان است که توسط شخصیتی به نام The One Who Waits از مرگ نجات پیدا میکند. اکنون این بره که نقش آن را کاربر در اختیار دارد، باید یک فرقه و یا کالت با نام The One Who Waits راهاندازی کرده و ادعای پیامبری او را با افزایش دنبال کننده به واقعیت تبدیل کرد. هدف اصلی این بازی نه تنها افزایش دنبال کننده، بلکه از بین بردن بیدینها و یا پیروان پیامبران دروغین است که در بازی از آنها صحبت میشود.
در این بخش از تلکام دی نگاهی به بازی Cult of the Lamb خواهیم داشت.
زمانی که صحبت از بازیهای مستقل میشود، نام Devolver Digital را خواهیم دید که تا به امروز بازیهای مستقل بازیهای بسیاری را منتشر کرده است. محصولاتی که توانستهاند به نحوی مخاطب خود را سرگرم کند و تجربهای قابل قبول در اختیار کاربران ارائه دهند. به همین دلیل در زمان معرفی بازی Cult of the Lamb، کاربران این احتمال را در نظر داشتند که با یک محصول سرگرم کننده دیگر طرف هستند. با این حال، چیزی که موجب میشد ساخته استودیو Massive Monster تاثیرگذار باشد، شرکت ناشر آن نبود. بلکه ساختار گیم پلی و المانهای بازی بود که خبر از یک تجربه جدید را میداد. بازی Cult of the Lamb هم اکنون در دسترس قرار دارد و وجود المانهای جدید، موجب شد تا دو تجربه متفاوت را کسب کرده و ادغام آنها با یکدیگر، خروجی دلچسبی داشته باشد.
داستان بازی Cult of the Lamb
داستان این بازی در مورد سرزمینی است که اعضای خود را قربانی میکند و شما در نقش یکی از قربانیها، پس از مرگ یک پیشنهاد وسوسهانگیز را دریافت خواهید کرد. در حقیقت کاراکتر The One Who Waits این وعده را به شما خواهد داد که با کشتن چهار راهب و آزاد کردن آن، بار دیگر به دنیا بازخواهید گشت و زنده خواهید شد.
اکنون گوسفند داستان وارد ماجراجویی بزرگی میشود و در این میان، فرقه مخصوص به خود را نیز تشکیل میدهد. این بازی جز آن دسته از بازیهای رو لایکی نیست که داستانی درگیر کننده را ارئه دهد. استودیو مسیو مانستر از ایده داستانی خود استفاده کرده تا گیم پلی متفاوت Cult of the Lamb را به نمایش در خواهد آورد.
این بازی یک بازی روگ لایک با المانهای دانجن کراولر است. به این شکل که چهار محیط اصلی بازی در قالب سیاه چالههایی ظاهر شده که حاوی اتاقها و بخشهای متفاوتی است که باید آنها را یکی پس از دیگری شت سر بگذارید. البته که مانند بسیاری از بایها این سبک، رفتن به اتاقها و بخشهای هر سیاه چاله، شبیه به انتخابهایی است که شما با توجه به پاداشی که دریافت میکنید، آنها را انتخاب کرده و در محیط یش میروید. هر دانجن دارای چهار باس است که آخرین باس، راهب محیط مورد نظر به شمار میرود.
طراحی بازی به سبک روگ لایک
از نظر طراحی روگ لایک، با هربار کشته شدن و یا کامل کردن یک ران در سیاه چالهای که وارد شدهاید، باید بازی را با سلاحهای جدید شروع کنید. سلاحهایی که ارائه میشود، به صورت تصادفی است و شما بر روی انتخاب آنها دخالتی ندارید. درواقع تنوع سلاحهای بازی بسیار خوب طراحی شده است. از سلاحهای سرعتی مانند شمشیر و خنجر گرفته تا سلاحهایی مانند چکش، مواردی هستند که از طریق آنها دشمنان را پشت سر بگذارید.
از سوی دیگر یک سلاح ثانویه نیز برای شما در نظر گرفته شده است که تجربیات متفاوتی را ارائه میکند و تا حدی نقش یک جادوی سحرانگیز را در بازی ایفا میکنند. با توجه به ارتقاها و شیوه بازی کردن خود، میتوانید تمرکز را بر روی یکی از سلاحها و یا هر دو گذاشته و به خوبی تاثیر آن را بر روی گیم پلی مشاهده میکنید.
بخشی از جذابیت بازیهای روگ لایک و اینکه گیم پلی آن بتواند مخاطب را سرگرم کند، به نوع سیستم ارتقا کاراکتر و یا سلاحهای بازی نیز مربوط میشود. پاداشی که در اختیار کاربران قرار میگیرد باید مطابق با مقدار پیشرفت شما در بازی باشد و از طریق آن بتوانید شرایط را برای رانهای بعد، تا حدودی سادهتر کنید. در نیمه دوم گیم پلی، بازی دارای دو بعد است. در بعد اول، محصول روگ لایک را به نمایش گذاشته و بعد دوم نیز یک شبیهساز را در اختیار مخاطب خود قرار میدهد. چند سبکی بودن این بازی برای آن که مانند یک تیغ دو لبه عمل میکند.
با یک طرف تیغ میتوان خیلی از بازیهای مختلف این ژانر را از نظر چند بعدی بودن شکست دهد و با طرف دیگر، به خودش لطمههای جدی وارد میکند. بازی اصلا و به هیچ عنوان بد یا حتی معمولی نیست اما در هیچ کدام از بخشها، آنقدری که بازیهای دیگر روگ لایک ساخته و پرداخته شدهاند، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این واقعیت حتی در بخش مدیریتی بازی هم صدق میکند و بازیهای Management دیگر بازار صدها قدم پیچیدهتر از بازیهایی مانند Cult of the Lamb عمل کردهاند. مسئله این نیست که بازی در این بخشها کم کاری دارد، بلکه اگر با هر کدام از این درها وارد بازی شوید، احتمال این که انتظارتان بالاتر از حد معمول باشد و کمی ذوق شما را کور کند، وجود دارد.
معرفی ۱۲ مورد از بهترین بازیهای اندروید با گرافیک و کیفیت بالا
برخی از ساختمانهای فرقه که دارای محیطی عقدیتی هستند، در نقش سیستم ارتقای بازی ظاهر میشوند. به عبارتی یک Shrin برای عبادت در نظر گرفته شده است که به واسطهی آن میتوانید ساختمانها و سیستم ساخت و ساز بازی را ارتقا دهید و از طریق Temple Altar هم میتوانید مواردی مانند سطح سلاحهایی که پیدا میکنید، تعدا قلبها میزان دفعات استفاده از سلاح ثانویه و موارد مشابه را ارتقا دهید.
شاید با خود فکر کنید که هر دو بعد بازی از یکدگیر جدا هستند، اما تیم سازنده به واسطه سیستمهای ارتقا و نیاز به داشتن فرقه و ترکیب بسیار خوب آنها به الانهای روگ لایک، هر دو بخش گیم پلی را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و موجب شده تا مخاطب به هیچ وجه احساس خستگی نکند و سیستم مبارزات و همچنین گیم پلی روند تکراری به خود نگیرد. در این میان باید وجود کاراکترهای داستانی متفاوتی نیز اشاره کرد که به مرور زمان و ورود به محیطهای مختلف، با آنها آشنا میشوید. انجام ماموریتهای این دسته از کاراکترها، آیتمی را در اختیار شما قرار میدهد که برای ارتقا در Templar Altar هم به آن نیاز پیدا خواهید کرد. تنها مشکلی که در گیم پلی بازی وجود دارد، این است که بازی به عنوان یک محصول روگ لایک بیش از حد ساده است.
حتی اگر جزو کاربران تازه وارد نیز باشید، سختی بازی حتی بر روی آخرین درجه هم چالش خاصی را به دنبال ندارد و میتوانید بازی را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانید. البته که بازیهای روگ لایک به این شکل هستند که باید رانهای مختلفی را به سرانجام برسانید تا داستان بازی ادامه یابد و کاراکترها را پیدا کنید، اما در جهان Cult of the Lamb، بازیکن پس از گذشت تقریبا ۱۵ ساعت میتواند جهان بازی را کامل کند.
بازی اکشن آنلاین The Finals از سازندگان بتلفیلد معرفی شد
از نظر بصری، Cult of the Lamb دارای طراحیهای دو بعدی کارتونی است و استفاده بسیار خوب از موارد ذکر شده موجب شده تا بتواند از این حیث تجربهای دلچسب و گیرا را ارائه دهد. طراحی دشمنان بازی میتوانست تنوع بیشتری داشته باشد، اما باسهای در نظر گرفته شده مکانیسمهای مبارزهای منحصربه فرد خود را دارند. یکی از موارد بسیار مهم در طراحی محیطهای بازیهای روگ لایک، این است که تصادفی انتخاب شدن اتاقها و محیطها، تنوع خوبی داشته باشد و برای بازیکن احساس یکنواختی و خستگی نداشته باشد. این در حالی است که این بازی با وجود چهار محیط مختلف، پس از گذشت ۱۰ ساعت حس و حال تکراریای به خود میگیرد، اما به خاطر سیستم مبارزات و المانهای شبیهساز خود میتواند همچنان کاربران را سرگرم نگه دارد. Cult of the Lamb فاقد افت فریم یا باگ خاصی است و به راحتی قابلیت اجرا دارد و در بخش فنی مشکلی را برای مخاطب به وجود نمیآورد.
موسیقی و صداگذاری بازی
در بخش موسیقی و صداگذاری، بازی فاقد صداگذاری خاصی است و از طریق نمایش دیالوگها، داستان بازی و تعامل شخصیتها با یکدیگر نشان داده میشود. با این حال تیم سازنده از صداهایی خاص برای کاراکترهای بازی استفاده کرده تا حس و حال بامزهای را به بازی خود ببخشد. از سوی دیگر، موسیقیهای Cult of the Lamb در سطح خوبی قرار دارند. در حدی نیستند که شما را به خود درگیر کرده و برای مدتی در ذهن شما بمانند، اما به گونهای ساخته شدهاند که اتمسفر و حال و هوای مبارزه را القا کنند.
در نهایت، Cult of the Lamb یک بازی روگ لایک و شبیهساز است که دو تجربه متفاوت را به خوبی در کنار یکدیگر در اختیار شما قرار میدهد. اگر به دنبال یک محصول مستقل در یکی از سبکهای ذکر شده هستید که بتواند تقریبا ۱۵ ساعت شما را به خود سرگرم کند، بازی Cult of the Lamb گزینه مناسبی به شمار میرود.
در صورت خرید انواع گوشی و لپ تاپ همراه با لوازم جانبی با سایت تلکام همراه باشید.