بازی ویدیویی As Dusk Falls یک درام تعاملی است که توسط استودیوی Interior/Night منتشر میشود. در ادامه به بررسیهای منتشر شده برای این عناون بازی میپردازیم:
بازی As Dusk Falls داستان زندگیهای در هم پیچیده دو خانواده در مدت ۳۰ سال است. بازی با یک دزدی ناموفق در یکی از شهرهای ایالت آریزونا، در سال ۱۹۹۸ آغاز میشود. این دو خانواده در واقع قربانی این دزدی هستند. در داستان بازی میبینیم که خیانت، تصمیم گیری، سازش و از خود گذشتگی، از عناصر تأثیرگذار بر زندگی شخصیتها هستند. شما با انجام این بازی، زندگی و روابط چندین شخصیت را در سه دهه هدایت میکنید.
درباره بازی As Dusk Falls
تصمیمات معمولا عواقب غیر قابل پیش بینی دارند. اگر بخواهیم به دنبال ایده موضوعی بگردیم که داستان As Dusk Falls را با ساختار گیم پلی آن مرتبط کند، میتواند عبارت تصمیم گیری باشد. زندگی مملو از تصمیمات کوچک و بزرگی است که آینده را شکل میدهند، و ما نمیدانیم که با یک کلمه اشتباه یا رد کردن یک راه متفاوت، در نهایت پایان چگونه رقم میخورد.
As Dusk Falls، اولین بازی پرمخاطره و غنی از لحاظ عاطفی است. پیش بینی در بازی As Dusk Falls مانند زندگی واقعی، غیرممکن است. در عوض، استودیو مجموعهای پیچیده از پرترههای شخصیتی ساخته که آنها را با آسیبهای مشترک به هم مرتبط کرده و از بازیکنان خواسته است که ادامه را رقم بزنند.
دو شخصیت دلسوز نقش اصلی را برعهده دارند، پدر میانسال بدبخت و مرد جوان متخاصم که به دلیل پیوندهای خانوادگیاش سرگردان است.
صحنههای دراماتیک در لحظات صمیمی و صحنههای اکشن، مانند تعقیب و گریز ماشین یا یورشهای پلیس، در این بازی پر رنگ هستند. در هر دو مورد، مکالمهها طبیعی نوشتهشده و متفکرانه و احساسی به نظر میرسند. اما گاهی اوقات نیز، موقعیتها لحن سنگینی دارند. As Dusk Falls در کنسول بازی، تلفنهای همراه، با رویکردی قوی برای بازی چند نفره قابلیت اجرا دارد.
شخصیتهای بازی As dusk Falls
داستان این بازی با دزدی سه برادر که در جستجوی مکانی برای دراز کشیدن هستند، آغاز میشود. آنها در متل خوش شانس Desert Dream با یک خانواده مواجه میشوند. شما در آغاز با چند شخصیت جی، وینس، کوچکترین برادر و پدر خانواده مواجه می شوید. صداپیشگی شخصیتهای بازی به بهترین شکل صورت گرفته است. افرادی مانند Elias Toufexis از Deus Ex و Jane Perry از Returnal در صداپیشگی این بازی حضور دارند. بازی شخصیتها نیز به واقعیترین شکل صورت میگیرد.
سبک هنری تصویر
این بازی با غلبه رنگ هنری نارنجی به یکدست بودن روایت و داستان قویاش چون فیلم برکینگ بد اشاره دارد. ممکن است برخی این سبک هنری را نپسندند، اما این بازی با انتخاب این سبک هنری در تصویر از دسگر بازیهای متمرکز بر داستان متمایز شده است.
تصمیم غول پیکر
As Dusk Falls تصمیمهای بزرگ را با علامت غولپیکر نشانه گذاری میکند. اما درنظر داشته باشید که که واضحترین انتخابها همیشه نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. خلاف میلتان همه چیز میتواند از کنترل خارج شود. گیمرها نیز در محیط امن قرار ندارند، نمیتوان به عقب برگشت و تصمیم را تغییر داد.
اولین اجرا
ممکن است اولین مرحله برایتان بیمعنی باشد. نکته دیگر درباره این بازه حالت هشت نفره است که میتوان گروهی بازی کرد که حالتی شبیه به مهمانی دارد. همچنین همه میتوانند در حالت هشت نفره رأی داده و تصمیم بگیرند. خودآگاهی در چندین لایه از رویدادهای این بازی به طرز عجیبی هماهنگ است، البته ممکن خطوط داستان چند شاخه شود اما زیربنای طرح همچنان پابرجاست.
طراحی صدای عالی
در این بازی ترکیب تصاویر ثابت به یکدیگر، با صداگذاری عالی همه چیز را به سینما مانند کرده است. موسیقی متن اصلی Forest Swords در خلق درام این بازی دخیل بوده است.
نقدها و نظرات در باره بازی As dusk falls
به نقل از سایت های زیر به نقد و بررسی بازی as dusk falls می پردازیم.
Xbox Tavern 100
بازی ویدیویی As Dusk Falls در ژانر ماجراجویی روایی با شخصیتهای بینظیرساخته شده که از پیچ و خمهای روایی در بازی پیروی میکند. گیمر در این بازی با جابهجایی در نقش شخصیتها با انتخاب و نتایج و عواقب آن آشنا میشود. مسیری که در زندگی واقعی ممکن است با تاوانهای بسیار و فرصتهای برگشت ناپذیر همراه باشد. با این وجود در این بازی انسجامی دیده میشود که کمتر در بازیهای ویدیویی شاهد آن بودهایم. همچنین ویژگیهای بصری خیره کننده و موسیقی آن نیز از نقاط قوت این بازی است.
GamersRD 90
بازی As Dusk Falls میتواند یک برنامه تلویزیونی یا فیلمی تعاملی باشد. در این بازی هر شخصیت نماینده یک حس خاص است که در ما بیدار میشود. صداگذاری این بازی به همراه ویژگیهای بصری نیز مانند یک اثر هالیوودی است.
GameSpot 90
این بازی به سمت روایتی رفته که تاکنون در بازیهای ویدیویی دیده نشده است. پرده برداری از مسائلی ناشناخته و کشف نشده. با انجام این بازی ویدیویی حتی میتوانیم نسبت به خود نیز شناخت بیشتری به دست آوریم؛ با بازی در نقشهایی که از خود میرانیم یا به سمتشان میرویم. مسائلی که بدون حق انتخاب خودمان از سوی خانواده به ما میرسند، تأثیر آسیبهای روحی، در آخر خیرخواهی خودمان پایان بازی را شکل میدهد.
God is a Geek 85
داستان بازی As Dusk Falls چگونگی تغییر همیشگی زندگی دو خانواده را به تصویر میکشد. این روایت از یک نویسندگی عالی برخوردار است.
Digital Trends 70
استودیوی Interior Night و Xbox Game Studios با بازی As Dusk Falls، به توسعه دهندگان نشان میدهد که برای خلاقیت و نوآوری در ژانری که ظاهرا در بازی ویدیویی محدود به نظر میرسد، چه راههای بسیاری وجود دارد.
همچین شما میتوانید برای اطلاع از بروزترین قیمتهای گوشی با فروشگاه اینترنتی تلکام همراه باشید.