۱۴۰۳-۰۲-۱۴

ایسوس و لنوو مقابل هم؛ مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو

لپ تاپ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروزه تعداد گزینه‌های موجود برای خرید لپ تاپ بسیار است و دو تولیدکننده پیشرو لپ تاپ وجود دارد: ایسوس و لنوو.

در واقع بسیاری از کارشناسان معتقدند که ایسوس و لنوو بهترین لپ تاپ‌ها را می‌سازند. بنابراین یک نگاه کلی می‌اندازیم به انتظاراتی که از لپ تاپ جدید داریم و سپس درباره این دو برند توضیح می‌دهیم.

وجه اشتراک لنوو و ایسوس

بزرگترین وجه اشتراک این دو برند این است که هر دو برند در دنیای لپ تاپ نسبتا جدید هستند. لپ تاپ لنوو و ایسوس قبل از ۱۹۹۰ تاسیس شدند و در این مدت زمان توانستند رشد قابل توجهی داشته باشند.

درباره لنوو

سال ۱۹۸۴ در پکن چین، لنوو تاسیس شد. با نوآوری‌هایی که داشتند در سال ۲۰۰۵ غول رایانه‌های شخصی سابق IBM را خریداری کردند.

در اواسط دهه ۲۰۰۰ وارد بخش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شد. اما در سال ۲۰۰۸ این بخش را فروخت تا بیشتر بر روی لپ تاپ‌ها تمرکز داشته باشد. در دهه ۲۰۱۰ دوباره تصمیم گرفت وارد بخش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بشود، اما همچنان تمرکز شرکت بر روی لپ تاپ‌ها بود.

لپ تاپ لنوو

بیشتر لپ تاپ‌های این برند برای کارهای تخصصی ساخته شده‌اند. اما در سه سال اخیر، با معرفی سری Legion وارد بازار لپ تاپ‌های گیمینگ شده است.

درباره ایسوس

ایسوس نیز مانند لنوو، قبل از ۱۹۹۰ تاسیس شد اما با این تفاوت که در تایوان این اتفاق افتاد. این شرکت به سرعت رشد کرد و در اکتبر ۲۰۲۰، به ششمین فروشنده بزرگ لپ تاپ تبدیل شد. دلیل این رشد سریع ایسوس، تسلط کارکنان بر سخت افزار و پردازش بوده است.

لحظه بزرگ رشد لپ تاپ ایسوس زمانی بود که آن‌ها نمونه اولیه مادربرد، برای استفاده از  پردازنده ۴۸۶ اینتل را ایجاد کردند که به طور موثر، جایگزین مادربردهای اینتل شد.

این اتفاق قبل از سال ۲۰۰۶ افتاد و بعد از آن ایسوس دائما نوآوری کرد و محصولات بیشتری را ایجاد کرد که مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داد.

لپ تاپ ایسوس

مقایسه ایسوس و لنوو

طراحی و ساخت: هر دو برند به یک اندازه به منحصر به فرد بودن و جدید بودن طراحی لپ تاپ‌های خود اهمیت می‌دهند؛ البته لنوو تنوع بیشتری در طراحی و رنگبندی دارد.

اما تنوع در طراحی و رنگبندی لنوو باعث ضرر ایسوس نمی‌شود؛ زیرا ایسوس در تولید لپ تاپ از انواع مواد استفاده می‌کند و طراحی لپ تاپ‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.با این حال، لنوو اولین برندی بود که لپ تاپ‌های فوق سبک را معرفی کرد.

تنها تفاوت عمده بین این دو برند ارزان بودن مدل‌های ایسوس، با وجود استفاده از مواد درجه یک برای ساخت لپ تاپ است.

از نظر ساخت هر دو برند به یک اندازه برای سخت افزارهایی که استفاده می‌کنند، مورد احترام قرار می‌گیرند؛ اما لنوو ویژگی‌های داخلی متفاوتی را ارائه می‌دهد که حتی عملکرد لپ تاپ را افزایش می‌دهد.

قیمت: اکثر لپ تاپ‌های درجه یک هر دو برند در محدوده قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار را دارند؛ در حقیقت هیچ برند دیگری در زمینه تولید لپ تاپ، به جز ایسوس و لنوو قادر به ساخت لپ تاپ‌های عالی با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار نیست.

کارایی: هر دو برند به دلیل عملکرد بالایی که به مخاطب ارائه می‌دهند، به یک اندازه مورد احترام قرار گرفته‌اند. اکثر لپ تاپ‌های تولید شده توسط این دو برند در چند سال گذشته، به راحتی اکثر بازی‌های سنگین را اجرا کرده‌اند که نشان‌دهنده قدرت عملکرد این لپ تاپ‌ها است.

این دو برند طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ درجه یک را ارائه می‌کنند که نه تنها برای بازی‌ها، بلکه برای امور طراحی نیز مناسب هستند.

LENOVO | ASUS

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *