۱۴۰۳-۰۲-۱۳

ویژگی‌های لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی

مک بوک پرو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در گذشته کارهایی مانند برنامه نویسی نیازمند یک سیستم قوی و رایانه‌های غول‌پیکر در محل کار بود؛ اما امروزه می‌توانید در خانه، با استفاده از یک لپ تاپ به برنامه نویسی مشغول باشید. لپ تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی امروزه به وسیله پردازنده‌های چند هسته‌ای، رم زیاد، گرافیک فوق العاده برای بازی یا توسعه چندرسانه‌ای بسیار قدرتمند هستند و مک بوک پرو یکی از بهترین آن‌ها است.

به کمک این لپ تاپ‌ها نه تنها می‌توانید کد را به سرعت کامپایل کنید، بلکه می‌توانید آن را آزمایش کرده و بسیاری از برنامه‌ها را به طور همزمان اجرا کنید. علاوه بر این، بسیاری از لپ تاپ‌های برنامه نویسی، صفحه کلیدهایی با طراحی دقیق ارائه می‌کنند تا بتوانید بدون خستگی به کارتان ادامه دهید.

در ادامه کمترین ویژگی‌های موردنیاز و مورد انتظارترین ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم و بهترین لپ تاپ برنامه نویسی را به شما معرفی می‌کنیم.

  کمترین سیستم مورد نیاز ویژگی‌های مورد نیاز
پردازنده مرکزی نسل نهم اینتل Core i5 نسل دهم اینتل Core i7
رم ۸ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD ۵۱۲ گیگابایت SSD
صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچ FHD ۱۵٫۶ اینچ FHD
باتری تا ۵ ساعت تا ۸ ساعت

 

عملکرد لپ تاپ برنامه نویسی

یک برنامه نویس باید بدون تاخیر در مسیر توسعه خود تلاش کند؛ بنابراین به یک CPU Intel Core i5 یا بالاتر یا معادل آن در AMD یا Mac دارد. مقدارم رم حداقل ۱۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ترجیحا SSD نیاز دارد.

گرافیک لپ تاپ مناسب برنامه نویسان

اگر شما یک توسعه دهنده بازی هستید، باید به دنبال یک پردازنده گرافیکی اختصاصی باشید. از نظر نمایش، انتخاب شما به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال، برخی از برنامه نویسان به جذابیتی با طیف رنگی گسترده P3 نیاز دارند و برخی دیگر متوجه خواهند شد که Intel Iris Xe Graphics به خوبی کار می‌کند تا همه چیز را دقیق کند.

باتری لپ تاپ برای کار کدنویسی

ظرفیت باتری بیش از هشت ساعت برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که نیاز به سفرهای مکرر دارند مفید است. اگر قرار است در خانه یا در محیط اداری کار کنید، عمر باتری برای شما اهمیت کمتری خواهد داشت.

صفحه کلید مناسب برنامه نویسان

صفحه کلید راحت و جادار و ترک پد برای سرعت و دقت یک الزام است. شما روزانه کلیدها را فشار می دهید و یک صفحه کلید با طراحی ضعیف می‌تواند شما را محدود کند. مک‌بوک‌ها با مکانیزم قیچی برای صفحه کلید عرضه می‌شوند تا سیالیت کلی را افزایش دهد و برخی از برندها مانند ایسوس برای راحتی بیشتر از طراحی برجسته استفاده می‌کنند.

ساخت و طراحی لپ تاپ برنامه نویسی

اگر شما دائم در حال سفر باشید، قابل حمل بودن می‌تواند بسیار مهم باشد؛ بنابراین به دنبال لپ تاپ‌هایی باشید که کمتر از ۲٫۵ کیلوگرم وزن و بدنه‌ی براقی دارند.

اتصالات در لپ تاپ

برنامه نویسان اغلب نیاز به اتصال به لوازم جانبی، دستگاه‌ها و غیره دارند. همچنین ممکن است مجبور شوند داده‌ها را با همکاران خود به اشتراک بگذارند. پورت‌های Thunderbolt 3 یا ۴، Wi-Fi 6، کارتخوان‌ها و غیره برای تسهیل همکاری ضروری هستند.

امنیت لپ تاپ موضوعی مهم برای برنامه نویسی

ورود ایمن و بدون رمز عبور همیشه یک امتیاز مثبت برای برنامه نویسان و دیگر متخصصانی است که باید در فضای کاری مشترک کار کنند. اسکنر اثر انگشت، سیستم ورود به کمک چهره و دوربین‌های مادون قرمز می‌توانند امنیت قابل اعتمادی را برای محرمانه نگه داشتن کار شما و محافظت طولانی مدت داشته باشند.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی (۲۰۲۱)

مک بوک پرو ۱۴ اینچی (۲۰۲۱) برای برنامه نویسی فوق العاده است. این لپ‌تاپ مجهز به M1 Pro یا M1 Max با قدرتی خیره‌کننده، عمر باتری نفس‌گیر و صفحه‌نمایش XDR با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت است. اسلات کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 در این لپ تاپ فوق العاده عمل می‌کنند. تراشه به کار رفته در مک بوک پرو از تراشه‌های جدید M1 Pro یا M1 Max اپل است و عملکردی مشابه با لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر را ارائه می‌دهد.

مک بوک پرو

مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید یک انتخاب عالی برای هرکسی است که لپ تاپ قدرتمندی را برای برنامه نویسی می‌خواهد که به راحتی قابل حمل باشد.

APPLE

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *