۱۴۰۳-۰۲-۲۹

۱۰ کاری که قبل از فروش گوشی اندروید باید انجام دهید

فروش گوشی اندروید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قصد خرید گوشی اندروید جدید دارید و نمی‌خواهید در گوشی اندروید قدیمی اطلاعاتی باقی بماند؟ در این راهنما ما ۱۰ کار مهمی که قبل از فروش گوشی اندروید باید انجام دهید را به شما می‌گوییم.

نسخه پشتیبان از مخاطبین

گوگل یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها را در گوشی‌های اندروید دارد و نسخه‌ی پشتیبان‌گیری آن بسیار آسان است. اگر مخاطبین شما قبلا با حساب Gmail همگام‌سازی نشده‌اند، می‌توانید با مراجعه به contacts.google به صورت دستی این کار را انجام دهید.

پیام‌ها مهم هستند

مانند نسخه پشتیبان مخاطبین، می‌توانید از پیام‌ها و سوابق تماس نسخه پشتیبان تهیه کنید. با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث مانند Google Drive می‌توانید از پیام‌هایتان یک نسخه پشتیبان بگیرید.

فضای ابری را فراموش نکنید

از تمام عکس‌ها و ویدیوها از طریق فضای ابری یا Cloud نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن‌ها را به یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی منتقل کنید. اگر از فضای ابری می‌خواهید استفاده کنید برنامه‌هایی مانند Google Photos، Google Drive، OneDrive مایکروسافت، DropBox یا هر برنامه قابل اعتماد دیگر را انتخاب کنید.

همه حساب‌ها را حذف کنید

قبل از اینکه گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید تمام حساب‌ها را حذف کنید. برگرداندن به تنظیمات کارخانه همه چیز را در گوشی هوشمندتان پاک می‌کند اما از حساب‌های گوگل خارج نمی‌کند. بنابراین مطمئن شوید که از تمام حساب‌های گوگلتان خارج شده‌اید.

کارت‌ microSD را بردارید

اگر از کارت‌های microSD استفاده می‌کنید، آن را از گوشی خود خارج کنید. فراموش نکنید که سیم کارت را بردارید البته این چیزی است که لازم نیست به شما گفته شود.

نسخه پشتیبان از واتساپ بگیرید

برای ذخیره چت‌های واتساپ قبل از انتقال به تلفن جدید، یک نسخه پشتیبان از چت از تنظیمات واتساپ در گوگل ایجاد کنید. سپس هنگامی که در دستگاه جدید واتساپ نصب کردید، نسخه پشتیبان چت را بازیابی کنید.

بررسی کنید که آیا گوشی شما رمزگذاری شده است؟

قبل از اینکه به تنظیمات کارخانه برگردانید، بررسی کنید که آیا تلفن اندروید شما رمزگذاری شده است یا خیر؟ اگر نه، می‌توانید این کار را به صورت دستی از طریق تنظیمات گوشی انجام دهید. رمزگذاری دسترسی به داده‌های گوشی شما را پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه برای شخص دیگری بسیار سخت می‌کند. اکثر گوشی‌های اندرویدی جدید رمزگذاری شده‌اند اما گوشی‌های قدیمی اینطور نیستند.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه ضروری است

زمانی که مطمئن شدید که از تمام فایل‌های مهم گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید و همچنین رمزگذاری شده است، می‌توانید به تنظیمات کارخانه برگردانید. “Factory data reset” را در تنظیمات تلفن جستجو کنید و “Erase all data (factory reset)” را انتخاب کنید. با انجام این کار همه چیز در گوشی هوشمند شما پاک می‌شود.

تمام لوازم جانبی را در جعبه قرار دهید

تلفن قدیمی خود را تمیز کنید و آن را با تمام لوازم جانبی در جعبه قرار دهید. ابتدا باید گوشی قدیمی خود را با یک پارچه تمیز و محلول ضد عفونی کننده پاک کنید. لوازم جانبی و گوشی را داخل جعبه قرار دهید؛ اکنون، شما آماده فروش گوشی اندروید آن هستید.

اگر از اندروید خسته شده‌اید و تمایل دارید iOS را امتحان کنید، ما در مقاله‌ای ۸ برتری iOS به اندروید را بررسی کرده‌ایم.

منبع

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *