۱۴۰۳-۰۲-۱۵

بررسی نینتندو سوییچ؛ طلوعی در کنسول دستی‌های هیبریدی

نینتندو سوییچ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نینتندو سوییچ یک کنسول دستی هیبریدی از کشور آفتاب تابان، ژاپن است. این کنسول هیبریدی یک موفقیت انکارناپذیر در دنیای کنسول‌های بازی محسوب می‌شود و سطح گرافیکی استثنایی آن قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ مرز بین بازی‌های خانگی با کنسول و بازی‌های قابل حمل در دستگاه موبایل را کاملاً متحول کرد. شما می‌توانید روی تلویزیون بازی کنید یا به تبلت وصل کنید و بازی را ادامه دهید و هیچ محدودیت مکانی برای بازی کردن نداشته باشید؛ این دستگاه فوق‌العاده است.

اگر بعد از خواندن این مقاله تمایل به خرید نینتندو سوییچ داشتید ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی تلکام را پیشنهاد می‌کنیم.

سخت‌افزار نینتندو سوییچ

سخت افزار هر چقدر هم خوب باشد، یک کنسول بازی هنوز هم تنها وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با بازی‌ها است. نینتندو سوییچ دستگاهی که به گذشته و آینده خود نگاه می‌کند و من واقعاً معتقدم که در برخی از بهترین ایده های خود نوآوری داشته است.

نینتندو هرگز از ساخت سخت افزار بی نظیر بازی شانه خالی نکرده و اغلب اوقات موفقیت آن استراتژی ثابت شده است. یک دستگاه تاشوی قابل حمل با دو صفحه نمایش (DS) و یک سیستم متمرکز بر روی کنترل از راه دور این دستگاه را به عنوان پرفروش‌ترین سخت افزار بازی در تمام دوران تبدیل کرده است.

اتصالات نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ در اصل یک کنسول قابل حمل است که می‌تواند به تلویزیون شما متصل شود. به جای اینکه فقط یک کنترل کننده سنتی داشته باشید، دو کنترل کننده Joy-Con دارید که دارای کنترل حرکت به سبک Wii هستند.

سوییچ یک تبلت کاملاً مستقل، محکم و خوش طراحی است که ضخامت آن بیش از نیم اینچ است. با اتصال هر دو کنترل کننده Joy-Con، وزن سوییچ کمی سنگین‌ می‌شود اما حتی بعد از بیش از یک ساعت بازی مستقیم، دست شما را خسته نمی‌کند.

صفحه نمایش مقاوم

صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی ۷۲۰p را می‌توانید بدون احساس خستگی چشم استفاده کنید؛ البته در محیط آفتابی کمی اذیت کننده است. هرچند صفحه نمایش نینتندو کاملا مقاوم است اما به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه را در کیف مخصوص نگه دارید تا آسیب نبیند.

تراشه‌ی سفارشی مخصوص نینتندو

سوییچ برای تراشه‌ی این دستگاه از یک تراشه‌ی سفارشی Nvidia Tegra استفاده کرده است که ظاهراً مبتنی بر X1 ساخته شده و از Nvidia’s Shield نیز پشتیبانی می‌کند. نینتندو سوییچ با قدرت Xbox One یا PlayStation 4 مطابقت ندارد، اما Wii U را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد.

نینتندو

استفاده از تراشه‌ی سفارشی  یک پیشرفت بزرگ برای یک کنسول دستی است و انویدیا، Tegra را برای تجربه‌ی گرافیک باکیفیت به محیط یک کنسول قابل حمل ساخت و موفق شد.

Kickstand را فراموش نکنید

وقتی شما بخواهید با فاصله کمی از دستگاه بازی کنید (که با توجه به صفحه نمایش، به طرز شگفت‌انگیزی امکان‌پذیر است) می‌توانید از کیک‌استند بهره ببرید. لولا یکی از نقاطی است که تا حدی احساس می‌کنید شل شده باشد و هنگامی که بر روی محل قرارگیری خود صدا می‌کند کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد؛ اما این بدان معنا نیست که به زودی شکسته خواهد شد! اما خیالتان از بابت استحکام این کیک‌استندها راحت باشد، این لولاها بسیار مقاوم هستند.

عمر باتری نینتندو سوئیچ

طبق گفته نینتندو، بسته به آنچه که بازی می‌کنید از دو و نیم تا شش ساعت عمر باتری کنسول است. لبه پایین سوئیچ دارای یک USB-C استاندارد برای شارژ است؛ همچنین به دلیل اینکه در پایین قرار دارد نمی‌توان از آن در حالت رومیزی استفاده کرد، یعنی در حالی که کیک‌استون بیرون است.

دسته‌های Joy-Con

از کنترل‌های Joy-Con به صورت جداگانه و به صورت بی‌سیم جدا شده از کنسول استفاده کنید. خوشبختانه اتصال فیزیکی تبلت بسیار محکم است، اما حواستان باشد به فشاری که به تبلت وارد می‌کنید. در عین حال، دوباره متصل کردن به Joy-Con یک صدای کلیک کاملاً راضی کننده دارد تا خیالتان راحت شود.

joy-con

nintendo switch

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *