قرارداد مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را با قیمت ۶۸٫۷ میلیارد دلار خریداری میکند. ساتیا نادلا میگوید این معامله نقش کلیدی در توسعه پلتفرمهای متاورس خواهد داشت.
خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت
مایکروسافت در حال خرید Activision، ناشر Call of Duty، World of Warcraft و Diablo است. ارزش این معامله اکتیویژن ۶۸٫۷ میلیارد دلار است. این رقم از ۲۶ میلیارد دلاری که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ برای خرید لینکدین پرداخت کرده است هم بیشتر است. این اتفاق بزرگترین فشار مایکروسافت در زمینه بازی محسوب میشود و میگوید که “سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمد، پس از Tencent و سونی خواهد بود.
اقدامات مایکروسافت بعد از قرارداد
پس از عقد قرارداد مایکروسافت قصد دارد بسیاری از بازیهای اکتیویژن را به Xbox Game Pass اضافه کند. با خرید اکتیویژن، مایکروسافت به زودی فرنچایزهایی مانند Warcraft، Diablo، Overwatch، Call of Duty و Candy Crush اضافه خواهد شد.
مدیرعامل بازی مایکروسافت، فیل اسپنسر میگوید: “ما تا جایی که بتوانیم بازیهای Activision Blizzard را در Xbox Game Pass و PC Game Pass و بازیهای کاتالوگ باورنکردنی Activision Blizzard را ارائه خواهیم کرد.”
مایکروسافت با خرید استودیوها، برای تقویت خدمات اشتراک در Xbox Game Pass توانست ۲۵ میلیون مشترک جذب کند.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت میگوید: «ما عمیقاً روی محتوا، جامعه و فضای ابری در سطح جهانی سرمایهگذاری میکنیم تا عصر جدیدی از بازی را آغاز کنیم که بازیکنان و سازندگان را در اولویت قرار میدهد و بازی را برای همه ایمن، فراگیر و قابل دسترس میسازد.»
قرارداد مایکروسافت “Activision Blizzard ” را در سال مالی ۲۰۲۳ خواهد بست و ممکن است تا ۱۸ ماه، این معامله تایید نشود. این مدت زمان طولانی برای بسته شدن یک معامله است اما اکتیویژن در بازارهای بسیاری فعالیت میکند. این میتواند به معنی تاییدیه نظارتی برای مایکروسافت باشد.