۱۴۰۳-۰۱-۰۹

قابلیت جدید واتساپ بیزینس برای چت با مشتری

واتساپ بیزینس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قابلیت چت مشتری-تجاری واتساپ بیزینس، به زودی راه‌اندازی می‌شود. واتساپ در حال راه‌اندازی یک سرویس جدید برای کسب و کارها است تا به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این سیستم پیام‌رسان یکی از چندین پلتفرم زیرمجموعه متا است و ویژگی‌های جدید آن متمرکز بر خرید است.

قابلیت جدید واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس، نسخه تجاری پیام‌رسان واتساپ قصد دارد تا با توسعه برنامه به شرکت‌ها کمک کند تا تجربه سفارش و خرید و فروش بهتر را تجربه کنند. این نرم افزار مبتنی بر فضای ابری، به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار کنند. همچنین قابلیت جدید نسخه تجاری واتساپ برای شرکت‌های کوچک به صورت رایگان عرضه می‌شود.

مارک زاکربرگ در اعلام سرویس جدید گفته است:

بهترین تجربیات تجاری با مخاطبین، به زودی در واتساپ بیزینس اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر هر هفته با یک حساب تجاری، از طریق خدمات پیام‌رسانی ما ارتباط برقرار می‌کنند.

نحوه کار قابلیت جدید واتساپ بیزینس

این قابلیت جدید واتساپ بیزینس از یک API (رابط برنامه نویسی‌) استفاده می‌کند و در واقع نرم افزاری است که به دو برنامه، اجازه ارتباط با یکدیگر را می‌دهد. همچنین این قابلیت اجازه می‌دهد تا مشتریان، برای مکالمه در واتساپ مثلا بر روی گزینه «خدمات مشتری» در وب سایت شرکت کلیک کنند. به علاوه کسب و کارها می‌توانند از یک داشبورد سفارشی برای گفتگو با خریداران بسازند و خدمات مربوط به مشتری را راحت‌تر ارائه دهند.

قابلیت جدیدنسخه بیزینس

API به کسب و کارها این اجازه را می‌دهد تا در چت‌های خدمات مشتری در این سرویس شرکت کنند و این درآمدی برای Meta ایجاد می‌کند. با شارژ کردن این ویژگی، به ازای هر پیام واتساپ می‌تواند به صورت رایگان کسب درآمد داشته باشد.

کسب و کارهای بسیاری از جمله Vodafone، BMW و KLM قبل‌تر در نسخه غیرابری راه‌اندازی شده‌اند.

مجموعه متا

متا در سال ۲۰۱۴ واتساپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. در ابتدا این شرکت گفت که کسب و کارها نمی‌توانند در واتساپ به افراد پیام دهند مگر اینکه درخواست تماس داشته باشند. واتس‌اپ همچنین اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ارائه ویژگی‌های پولی اختیاری به عنوان بخشی از یک سرویس جدید پریمیوم است. این ویژگی‌ها که در حال حاضر در حال توسعه هستند، شامل مدیریت چت‌ها در حداکثر ۱۰ دستگاه و پیوندهای کلیک به چت است که کسب‌وکارها می‌توانند با مشتریان به اشتراک بگذارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *