۱۴۰۳-۰۱-۳۱

چرا یورو ۲۰۲۰ گفته می‌شود نه یورو ۲۰۲۱؟

یورو 2020
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

“یورو ۲۰۲۱ مگه نیست! چرا یورو ۲۰۲۰ می‌گویند؟”

حتما شما هم این اواخر مدام فکر می‌کردید اشتباه تایپی در لوگوی یورو ۲۰۲۱ اتفاق افتاده که می‌گویند یورو ۲۰۲۰؟ یا شاید زمان در سال نحس ۲۰۲۰ متوقف شده و به شما نگفته‌اند!

اما نه! صبر کنید تا ما دلیل این نام‌گذاری را به شما بگوییم.

یورو 2020

با شیوع ویروس کرونا تردید‌های بسیاری وجود داشت که آیا EURO 2020 برگزار می‌شود یا خیر؟ با این حال، یورو ۲۰۲۰ که شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی اروپا است در ۱۱ مکان مختلف برگزار می‌شود. اما هنوز جواب سوال اینکه چرا قهرمانی اروپا که در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، به عنوان EURO 2020 شناخته می‌شود را نگفته‌ایم.

آیا یورو ۲۰۲۰ است یا ۲۰۲۱؟

یورو ۲۰۲۰ به طور رسمی سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و این مسابقات به تابستان ۲۰۲۱ موکول شد. این مسابقات که از تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) آغاز شده است و فینال در تاریخ ۱۱ جولای (۲۰ تیر) برگزار خواهد شد. با این حال، این سوال برای هواداران کنجکاو فوتبال پیش آمد که چرا این مسابقات با وجود برگزاری آن در سال ۲۰۲۱ هنوز یورو ۲۰۲۰ نامیده می‌شود؟

چرا یورو ۲۰۲۰ یورو ۲۰۲۱ نیست؟

نام یورو ۲۰۲۰ برای احترام به سنت ۶۰ ساله حفظ شد.

کمیته اجرایی یوفا پس از به تعویق انداختن یوفا یورو ۲۰۲۰ به تابستان ۲۰۲۱ و پس از یک بررسی دقیق داخلی و همچنین گفت‌وگوهای متعدد با شرکا، تصمیم گرفت که این مسابقات همچنان به عنوان EURO 2020 شناخته شود. این تصمیم به یوفا اجازه می‌دهد تا نسخه اصلی را حفظ کند و چشم‌انداز مسابقات که قرار بود به مناسبت شصتمین سالگرد قهرمانی فوتبال اروپا (۱۹۶۰-۲۰۲۰) برگزار شود.

در بیانیه ای از یوفا آمده است:

“علاوه بر این به عنوان یادآوری از چگونگی جمع شدن تمام خانواده فوتبال برای پاسخ‌گویی به شرایط خارق العاده همه‌گیری کرونا و شرایط دشواری است که اروپا و جهان مجبور به گذراندن آن بودند. این انتخاب مطابق با تعهد یوفا برای پایدار نگه داشتن یوفا EURO 2020 و عدم تولید مقادیر اضافی زباله است. تا زمان تعویق مسابقات، بسیاری از وسایل مارک‌دار تولید شده بود. تغییر نام برای رویداد به معنای نابودی و تولید دوباره‌ی این موارد بود. “

شهرهای میزبان یورو ۲۰۲۰

در حالی که در طرح اصلی ۱۲ شهر به عنوان میزبان برگزار می‌شد، یوفا تصمیم گرفته است تا این مسابقات را در ۱۱ شهر آغاز کند. شهرهای میزبان لندن، سویل، گلاسگو، کپنهاگ، بوداپست، آمستردام، بخارست، رم، مونیخ، باکو و سن‌پترزبورگ هستند.

 

یورو 2020

برنامه یورو ۲۰۲۰

مراحل گروهی EURO 2020 از ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) آغاز شده‌ است. دو تیم برتر هر گروه و چهار تیم برتر در رده سوم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها ۲۵ ژوئن (۴ تیر) یک روز استراحت خواهند داشت. همه برندگان سپس به مرحله یک چهارم نهایی راه می‌یابند و تیم‌های باقی‌مانده در اول جولای (۱۰ تیر) یک روز استراحت خواهند داشت. برندگان از هشت مرحله گذشته به نیمه نهایی صعود می‌کنند. تیم‌ها ۵ و ۶ جولای (۱۴ و ۱۵ تیر) روزهای استراحت خواهند داشت. دو فینالیست سه روز استراحت قبل از فینال ۱۱ جولای خواهند داشت.

 

republicworld

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *