۱۴۰۳-۰۲-۰۱

۵ دلیل برای اطمینان از خرید آیفون ۱۴

خرید آیفون 14
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در این بخش از تلکام دی به بررسی ۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ پرداخته‌ایم.

اگرچه تا زمان معرفی سری جدید آیفون فاصله زیادی داریم؛ اما اگر شما قصد تعویض گوشی خود را دارید می‌توان گفت این گوشی ارزش صبر کردن را دارد.

دلایل خرید آیفون ۱۴

دوربین بی‌نظیر

به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد مدل پرو از سری پرچم‌دار آیفون ۱۴ خود را با دوربینی مجهز به ۴۸ مگاپیکسل عرضه کند. همچنین انتظار می‌رود دوربین آیفون ۱۴ پرو مجهز به ضبط ویدئو در فرمت ۸K  نیز باشد. محصولات شرکت اپل تا کنون بدون بهره‌مندی از سنسورهای قدرتمند در زمینه فیلمبرداری عملکرد بی‌نظیری ارائه کرده است. اما اکنون با اضافه شدن چنین قابلیتی به دوربین آیفون‌ ۱۴ حتی بیشتر از قبل در زمینه فیلمبرداری درخشان عمل خواهد کرد.

ظاهر آیفون ۱۴

 اپل در گوشی آیفون ۱۴ از ناچ عریض فاصله می‌گیرد. اعلام شده است این شرکت در نسل جدید خود از طراحی حفره‌دار استفاده خواهد کرد. همچنین این طراحی فضایی را برای دوربین جلو نیز باقی می‌گذارد. این طراحی در دستگاه‌های اندرویدی چند سالی است که از آن استفاده می‌شود.

اگر شرکت اپل از این طراحی استفاده کند؛ سخت‌افزار Face ID باید به زیر نمایشگر منتقل شود.

دو گوشی آیفون ۱۴ غیر پرو، در اندازه‌های ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی راهی بازار خواهد شد. طراحی حفره‌دار، به گوشی‌های آیفون گران قیمت‌تر محدود خواهد شد.

نمایشگر

شنیده‌ها حاکی از آن است که نمایشگر سری آیفون ۱۴ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار می‌شوند. با توجه به گزارش‌های MacRumers، تحلیلگری کرد که تمامی مدل‌های iPhone 14 در سال ۲۰۲۲ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO ProMotion بهره‌مند خواهند شد. این فناوری نیز نرخ تازه‌سازی شرکت اپل امکان تطبیق‌پذیری نمایشگر با محتوا را فراهم می‌کند. به‌طوری‌که با نوع محتوایی که در صفحه به نمایش درمی‌آید، گوشی برای حفظ باتری نرخ تازه‌سازی را با آن هماهنگ می‌کند.

سخت افزار

در خصوص سخت‌افزار آیفون ۱۴ ابتدا باید از قلب تپنده آیفون‌ها یعنی تراشه‌های سری A صحبت کرد. در سری آیفون ۱۳ دیدیم که اپل از تراشه اختصاصی A15 استفاده کرد. این تراشه نسبت به سری قبلی خود تغییرات قابل قبولی داشت اما چشمگیر نبودند.

گزارشات تازه منتشر شده نشان می‌دهند که تراشه A16 از لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره می‌برد. قرار است که هسته سی پی یو از مدل فایراستورم و آیس استورم به مدل‌های پیشرفته‌تر آوالانچ و مدل کم مصرف بلیزارد تغییر یابد.

نرم‌افزار

سیستم عامل آیفون ۱۳ امسال با تغییرات خوبی مواجه شد و این آپدیت بر روی سایر گوشی‌های آیفون نیز اجرا شد. در خصوص نسخه بعدی این سیستم عامل اطلاعات دقیقی در دست نیست اما می‌دانیم که اپل هر سال از نسخه بهبود یافته این سیستم عامل رونمایی می‌کند.

IOS جدید تغییرات بیشتری را خواهد پذیرفت و محیط کاربری روان‌تر برای اجرای برنامه‌های سنگین خواهد داشت. برخی قابلیت‌ها نیازمند هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار با یکدیگر است و زمانی که تراشه بهبود ‌یابد باید نرم‌افزار نیز ارتقا یابد.

در خصوص رنگ‌بندی این گوشی هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما تحلیلگران با دیتاهای موجود نسبت به آن اقدام نموده‌اند. طبق گفته جان پرازر از افشاگران معروف یوتیوب، یکی از رنگ‌های آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ طلایی کم رنگ است.

برای خرید آیفون ۱۴ به سایت تلکام مراجعه کنید.

اینستاگرام

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *